Dziennikarstwo prasowe i agencyjne

Podstawy warsztatu dziennikarskiego- informacja prasowa z konferencji ...

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • dr Ewa Jolanta Czaczkowska-Kurek
  • Dziennikarstwo prasowe i agencyjne
Pobrań: 35
Wyświetleń: 588

Dzieciństwo przed komputerem - Ulubionym zwierzątkiem dzieci została mysz komputerowa- powiedział Piotr Łuczuk podczas dzisiejszej konferencji Dziecko w mediach na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Prelegenci poruszyli również problem bezpieczeństwa w sieci i pedofilii. Pornografia, b...

Podstawy warsztatu dziennikarskiego- leady do informacji prasowej

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • dr Ewa Jolanta Czaczkowska-Kurek
  • Dziennikarstwo prasowe i agencyjne
Pobrań: 14
Wyświetleń: 693

Do świąt będziemy mieli papieża Lead streszczający We wtorek Frederico Lombardi po nierozstrzygniętym głosowaniu zaprzeczył spekulacjom na temat kto i kiedy zostanie wybrany na papieża. Ponadto opowiedział o procedurze głosowania zapewniając, że wybór nie będzie trwał długo. Lead pojedynczy Fred...

Podstawy warsztatu dziennikarskiego- zasady tworzenia tekstów

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • dr Ewa Jolanta Czaczkowska-Kurek
  • Dziennikarstwo prasowe i agencyjne
Pobrań: 7
Wyświetleń: 728

Używaj strony czynnej, gdyż jest żywsza od biernej. Polegaj na rzeczownikach i czasownikach. Mocne czasowniki pobudzają wyobraźnię czytelnika. Przymiotników i przysłówków używaj oszczędnie. ...

Dekalog dobrego leadu-opracowanie

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • dr Ewa Jolanta Czaczkowska-Kurek
  • Dziennikarstwo prasowe i agencyjne
Pobrań: 7
Wyświetleń: 504

Lead to najważniejsza część tekstu. Zastanów się dobrze, co i dlaczego chcesz w nim powiedzieć czytelnikowi. Lead składa się z dwóch albo z jednego zdania. Zdania w leadzie są krótkie i proste. Im krótszy tekst, tym krótszy lead. Nie pisz wszystkiego, co wiesz, ale wiedz co piszesz i dlaczego. ...

Podstawy warsztatu dziennikarskiego- zasady tworzenia fleshu- newsa i ...

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • dr Ewa Jolanta Czaczkowska-Kurek
  • Dziennikarstwo prasowe i agencyjne
Pobrań: 14
Wyświetleń: 378

Zasady tworzenia fleshu/ newsa/ krótkiej informacji: Nie używamy strony biernej  strony biernej używamy tylko wtedy, gdy nie mamy innej możliwości. Nie używamy jej , bo informacja staje się bezosobowa, nudna. Nie piszemy daty, np. jak jest we wtorek 24 lutego, to piszemy: we wtorek lub w ubiegły ...

Podstawy warsztatu dziennikarskiego- tworzenie informacji

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • dr Ewa Jolanta Czaczkowska-Kurek
  • Dziennikarstwo prasowe i agencyjne
Pobrań: 112
Wyświetleń: 749

JAK STWORZYĆ DOBRY NEWS? Zasada 5W: KTO? CO? GDZIE? KIEDY? DLACZEGO/ JAK? We fleshu nie musi pojawiać się odpowiedź na pytanie 5. Zasada odwróconej piramidy: co najważniejsze na początku. Budowa informacji: W informacji podajemy rzeczy najważniejsze, najciekawsze, najnowsze. Informacja nie jes...