Polityka produktu - omówienie zagadnienia

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1421
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Polityka produktu - omówienie zagadnienia - strona 1 Polityka produktu - omówienie zagadnienia - strona 2 Polityka produktu - omówienie zagadnienia - strona 3

Fragment notatki:

POLITYKA PRODUKTU Produkt wszystko to, co można zaoferować  nabywcom do konsumpcji, użytkowania  lub do dalszego przerobu, czyli jest to  zbiór korzyści dla nabywcy.  Funkcje produktu: odzwierciedlają relacje zachodzące między  produktem a celem, któremu ma on służyć  i który uzasadnia jego istnienie (funkcje  podstawowe, utożsamiane często z rdze- niem produktu) oraz relacji między pro- duktem a oczekiwaniami jego użytkownika  (funkcje dodatkowe).  Funkcje produktu - podział: 1.  Funkcje użytkowe  – określające klasę produktu,  czyli: funkcje techniczne: – funkcje podstawowe – celem ich jest rozróżnienie  kategorii produktu, – funkcje pomocnicze – tworzą dodatkowe korzyści  dostarczane przez produkt, – funkcje udogodnień w użytkowaniu – stanowią  o dodatkach, modyfikacjach produktu lub też  o zmianach jego opakowania, funkcje prawne. Funkcje produktu - podział: 2.   Funkcje generowane  – związane z kosz- tami i korzyściami, jakie przynosi produkt: funkcje integracyjne, funkcje ekonomiczne, funkcje adaptacyjne.  Struktura produktu: rdzeń produktu – podstawowe korzyści, produkt rzeczywisty – postrzeganie  produktu, produkt poszerzony – korzyści dodatko- we, decydujący; narzędzie różnicowania, produkt potencjalny (możliwość rozwoju  produktu). Klasyfikacja produktów: 1. Ze względu na przeznaczenie: A. produkty konsumpcyjne : produkty wygodnego zakupu (produkty pow- szednie): produkty podstawowe, produkty nie- poszukiwane (impulsywne), produkty awaryjne  (nagłej potrzeby), produkty wybieralne (okresowego zakupu):  dobra homogeniczne, dobra heterogeniczne, Klasyfikacja produktów: produkty luksusowe (rzadkiego zakupu), produkty niepostrzegane. B. produkty przemysłowe  – produkty wy- korzystywane do produkcji innych wyro- bów, przeznaczonych dla użytkowników  finalnych. Klasyfikacja produktów: 2. Ze względu na korzystność i szkodliwość  produktów: produkty  pożądane  zapewniające długo- okresową satysfakcję i korzyści, produkty  przyjemne  dające wysoką  natychmiastową satysfakcję, lecz powo- dujące trwałe szkody dla organizmu, Klasyfikacja produktów: produkty  zbawienne , które nie sprawiają  przyjemności w krótkim czasie, ale mogą  się okazać bardzo przydatne w szczegól- nych sytuacjach zagrożenia życia, produkty  szkodliwe  nie zapewniające  żadnej korzyści i satysfakcji. Funkcje opakowań: funkcja ochronna, funkcja promocyjna, funkcja informacyjna, funkcja fizycznej organizacji pracy  (manipulacyjna, logistyczna). Rodzaje opakowań: 1. Ze względu na przeznaczenie: opakowania transportowo-magazynowe,  np. paleta, kontener, opakowania zbiorcze, np. pudła, skrzynie  opakowania jednostkowe (bezpośrednie) 

(…)

… ma wyłączne prawo posługiwania się tym znakiem, zabezpieczając się w ten
sposób przed używaniem go przez inne firmy
Rodzaje marek:
1. Marka rodzinna – obejmująca
wszystkie lub większość produktów
danej firmy.
2. Marka indywidualna – obejmuje
jeden produkt danej firmy.
3. Marka kombinowana (łączona).
Rodzaje marek:
1. Marka producenta (ogólnokrajowa).
2. Marka pośrednika – anonimowość producenta.
3. Marka…
… „żniwa”,
wycofanie się,
obniżanie
wydatków
adaptowany do
malejącego popytu
selektywna,
usuwanie
niezyskownych
kanałów
najniższa, pozostaje na poziomie
zapewniającym
rentowność
minimalna,
zredukowana do
poziomu potrzeb,
informująca
Strategie w fazie wprowadzania:
Strategia szybkiego „zbierania śmietanki”
(szybkich zysków), polega na ustalaniu wysokich cen na nowy produkt przy równoczesnym
ponoszeniu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz