Polityka dystrybucji - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 896
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Polityka dystrybucji - wykład - strona 1 Polityka dystrybucji - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Polityka dystrybucji    - zorientowana na osiąganie zysku działalność obejmująca planowanie, organizowanie i kontrolowanie sposobu  przemieszczania gotowych produktów z miejsc ich wytworzenia do miejsc sprzedaży nabywcom finalnym.   Strategia dystrybucji  oznacza zbiór decyzji i działań związanych z udostępnianiem produktu w określonym  miejscu i czasie, ilości i strukturze asortymentowej, odpowiadającym potrzebom nabywców.   W dystrybucji wyróżniamy:   -  kanały dystrybucji , związane z wyborem sposobu sprzedaży, czyli określeniem rodzajów kanałów  dystrybucji w ujęciu transakcyjnym   -  logistykę marketingową , zwaną inaczej dystrybucją fizyczną, związaną z wyborem sposobu przemieszczania  produktów z miejsc ich wytwarzania do miejsc przeznaczenia     Pojęcie  kanałów dystrybucji  można rozpatrywać w aspektach:   1/  podmiotowym  - dystrybucja to zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji, współuczestniczących w  procesie dostarczania produktu lub usługi do użytkownika lub konsumenta. Podmioty uczestniczące w procesie  dystrybucji:   - uczestnicy, którzy sprzedają i kupują produkty, przekazując i przejmując prawo własności do  przemieszczanych produktów; tacy jak: producenci, hurtownicy, detaliści, nabywcy instytucjonalni oraz  indywidualni,   - uczestnicy nieprzejmujący prawa własności do dystrybuowanych produktów, ale aktywnie wspomagających  proces jego przekazywania; tacy jak: agenci, brokerzy, przedstawiciele handlowi,   - instytucje świadczące usługi wspomagające działania producentów i pośredników handlowych, takie jak:  banki, firmy transportowe, spedycyjne, logistyczne, agencje reklamowe, firmy ubezpieczeniowe.     2/  funkcjonalnym  - dystrybucja to łańcuch kolejnych ogniw (instytucji lub osób), za pośrednictwem których  następuje przemieszczanie towarów i strumieni im towarzyszących (strumieni finansowych, informacyjnych,  rzeczowych).   Dystrybucja fizyczna  (logistyka marketingowa, logistyka dystrybucji) to fizyczny przepływ towarów; zespół  instrumentów i działań doprowadzających (w sensie fizycznym) towary do punktów sieci handlowej. Jest to  programowanie i organizowanie takich czynności jak obsługa zamówień, transport, użytkowanie magazynów,  utrzymywanie zapasów, itp. w sposób zapewniający efektywne doprowadzenie produktu do konsumenta.   Funkcje kanałów dystrybucji : transport, dostosowanie ilościowe, magazynowanie, asortymentacja, promocja  produktów, przepływ informacji oraz kontakty pomiędzy uczestnikami kanału.   Kryteria klasyfikacji  kanałów dystrybucji: występowanie pośredników (kanały bezpośrednie i pośrednie),  liczba szczebli pośrednich (kanały krótkie i długie), liczba pośredników na tym samym szczeblu (kanały 

(…)

… zrzeszenia, umowy komisu, umowy kontraktacji, spółki
leasingowe lub franchisingowe.

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz