Polityka dystrybucji usług bankowych, promocji oraz znaczenie personelu- wykład 6

Nasza ocena:

5
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1211
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Polityka dystrybucji usług bankowych, promocji oraz znaczenie personelu- wykład 6 - strona 1 Polityka dystrybucji usług bankowych, promocji oraz znaczenie personelu- wykład 6 - strona 2 Polityka dystrybucji usług bankowych, promocji oraz znaczenie personelu- wykład 6 - strona 3

Fragment notatki:

14.12.2011
Wykład 6
Temat: Polityka dystrybucji usług bankowych.
Pojęcie dystrybucji i polityki dystrybucji:
Z punktu widzenia banku:
Całość przedsięwzięć i środków, za pomocą, których bank może zaoferować klientom interesujące ich produkty i usługi w odpowiedniej formie, odpowiednim miejscu i czasie
Z punktu widzenia klienta:
Komfort zakupu
Planowanie dystrybucji:
Cel dystrybucji - udostępnianie usług bankowych we właściwym miejscu i czasie oraz po możliwie najniższych kosztach Metoda osiągnięcia
Strategia dystrybucji - Bezpośrednie i pośrednie kanały dystrybucji usług bankowych:
Kanały dystrybucji
Bezpośrednie
Placówki banku
Drący mobilni
Franchising
Bankowość elektroniczna
Pośrednie:
Biura maklerskie
Oddziały banków
Poczta
Agencje
Firmy leasingowi
Klienci banku
Czynniki wpływające na wybór kanału dystrybucji usług bankowych:
Rodzaj produktu, jego specyficzne cechy i cena
Możliwości finansowe i techniczne banku
Segment nabywców, od których kierowany jest produkt - trzeba dostosować formę sprzedaży do segmentu klientów
System dystrybucji konkurentów
Macierz wartości dystrybucji dla poszczególnych usług bankowych
Kanały dystrybucji usług bankowych:
Sprzedaż stacjonarna:
Oddziały (placówki własne)
Placówki partnerskie (franczyzowe) - jest to stosowane, aby obniżyć koszty,
Centrala - realizuje najważniejsze transakcje
Sprzedaż niestacjonarna:
Niestacjonarne punkty sprzedaży
Sprzedaż w siedzibie klienta - Np. przy dużych klientach instytucjonalnych
Bankowość elektroniczna (przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii)
Terminalowa - Np. bankomaty, fosy, kioski multimedialne - ograniczona funkcjonalność
Telefoniczna - głównie telefonia stacjonarna
Przy wykorzystaniu komputera osobistego - 2 formy bezpośredniego łącza z bankiem bez udziału internetu:
Home ranking
Office ranking
Funkcje placówek bankowych:
Przyciąganie oszczędności i środków finansowych, (chociaż przez Internet też się da ściągać oszczędności)
Wzmacnianie wizerunku banku
Pełnienie roli kanału komunikacji marketingowej
Umożliwienie nawiązania relacji z klientami i ze społecznością lokalną
Podnoszenie prestiżu instytucji (bank manifestuje swoją obecność i pozycję - lokalizacja przy głównych ulicach miast)


(…)

… nawiązania relacji z klientami i ze społecznością lokalną
Podnoszenie prestiżu instytucji (bank manifestuje swoją obecność i pozycję - lokalizacja przy głównych ulicach miast)
Zapewnienie dostępności usług dla klientów (to już w dzisiejszych czasach nie jest najważniejsze a kiedyś było, ponieważ dzisiaj do oddziału chodzi się gdy ma się wątpliwości - poza placówkami w centrach handlowych)
Rodzaje placówek…
… do środka.
Lokalizacja - w centrach komunikacyjnych miast, gdzie Wnętrze
Stanowiska obsługi
Pracownicy
Urządzenia
Liczba oddziałów bankowych w Polsce w latach 1996 - 2009
Liczba placówek komercyjnych
Standardowa placówka bankowa Eurobanku
Specjalistyczna placówka Genin Noble Banku
Istota franczyzy
Franczyza (franchising)
Franczyza w bankach:
Franczyzobiorca (osoba trzecia w stosunku do banku) - ponosi…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz