Pojęcie potrzeby w marketingu i proces podejmowania decyzji o zakupie produktu - wykład z podstaw marketingu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 35
Wyświetleń: 721
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pojęcie potrzeby w marketingu i proces podejmowania decyzji o zakupie produktu - wykład z podstaw marketingu - strona 1 Pojęcie potrzeby w marketingu i proces podejmowania decyzji o zakupie produktu - wykład z podstaw marketingu - strona 2 Pojęcie potrzeby w marketingu i proces podejmowania decyzji o zakupie produktu - wykład z podstaw marketingu - strona 3

Fragment notatki:

Pojęcie potrzeby w marketingu i proces podejmowania decyzji o zakupie produktu. Potrzeby ludzkie - są podstawowymi wymaganiami człowieka np. ………………………..…..
Pragnienia - stają się nimi potrzeby skierowanie na określone obiekty
mogące je zaspokoić np. ………………………………………………………………...
Preferencje - odzwierciedlają gust konsumenta, zależą od satysfakcji czy też użyteczności jaką mogą zapewniają nabywcy np. …………………………………………………….
Popyt - jest pragnieniem specyficznych produktów, ograniczonym przez
możliwości płatnicze.
Produkt - to każdy obiekt rynkowej wymiany oraz wszystko co może być oferowane na rynku.
Wartość produktu - jest to stosunek między tym, co klient otrzymuje, a tym co może dać. Cena - stanowi komunikat dla rynku o zamierzonym przez daną firmę pozycjonowaniu wartości jej wyrobu lub marki.
Wymiana - jest procesem otrzymania od kogoś pożądanego produktu dzięki zaoferowaniu czegoś w zamian
Teoria potrzeb Maslowa 1. Potrzeba………………….. np. ……………………....
2. Potrzeba………………….. np. ………………………
3. Potrzeba………………….. np. ………………………
4. Potrzeba………………….. np. ………………………
5. Potrzeba………………….. np. ………………………
Sposoby podejmowania decyzji o zakupie : Wydłużony - dotyczy dóbr drogich i rzadko nabywanych, realizacja decyzji jest opóźniona w czasie, najwięcej czasu jest przeznaczane na poszukiwanie i ocenę alternatyw. Zachowanie konsumentów jest racjonalne.
Skrócony - dotyczy dóbr rzadko kupowanych, każda faza procesu decyzyjnego jest wyraźnie akcentowana lecz w krótszym czasie niż w sytuacji powyższej, najwięcej czasu zabiera porównanie alternatyw wyboru. Rutynowy - dotyczy dóbr kupowanych często, o relatywnie niskich cenach, na ogół chodzi o jak najszybsze dokonanie zakupu Nieskomplikowany - dotyczy dóbr o małym znaczeniu dla konsumentów, proces decyzyjny nie przebiega przez wszystkie fazy, jedynie odczucia po zakupie mają znaczenie z punktu widzenia powtórzenia zakupu. Lojalnościowy - dotyczy różnych dóbr jak samochód czy artykuły nabywane

(…)

… możliwość zwrotu towaru co wzmacnia zaufanie do danego produktu i sprzedawcy.
Schemat podejmowania decyzji zakupowych
Dlaczego nabywcy kupują produkty i usługi ?
Literatura:
Philip Kotler Marketing
Jerzy Altkorn Podstawy marketingu”
L. Garbarski, I Rutkowski, W. Wrzosek Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy
5
2
1
4
3
ROZPOZNANIE PROBLEMU
SZUKANIE INFORMACJI
OCENA WARIANTÓW
DECYZJA O ZAKUPIE
ZACHOWANIE…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz