To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
09. 03. 2011 r. POJĘCIE POTRZEBY W MARKETINGU I PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI O ZAKUPIE PRODUKTU Głównym powodem kupowania produktów przez konsumentów jest uświadomienie sobie określonej potrzeby (dostrzeżenie różnicy między idealną (pożądaną) a aktualną (istniejącą) sytuacją) , która wynika z: Braku produktu (fizyczny brak produktu u konsumenta w większości przypadków inicjuje cały proces) Uzyskania informacji o nowym produkcie Ujawnienia się nowych potrzeb ( wywołane najczęściej dostrzeżeniem produktu u innych) Pojawienia się nowych możliwości finansowych Zmiany oczekiwań w stosunku do produktu Potrzeby samorealizacji ( np. ………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………..)
Potrzeby uznania i szacunku ( np. .……………………
……………………………………………………………………………………………………………………………..)
Potrzeby przynależności (np. ………………………….
…………………………………………………………….
……………………………………………………………..)
Potrzeby bezpieczeństwa ( np…………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………..)
Potrzeby fizjologiczne ( np. ……………………….....
……………………………………………………………………………………………………………………………..)
Produkt - w marketingu , to każdy obiekt rynkowej wymiany oraz wszystko co może być oferowane na rynku. Produktem może być dobro materialne , usługa , miejsce, organizacja bądź idea . Wartość - subiektywna ocena poziomu zaspokojenia potrzeb konsumenta ( triada wartości klienta: jakość, obsługa, cena). Wymiana - proces zdobywania pożądanego produktu dzięki zaoferowaniu czegoś w zamian. Rynek - zbiór sprzedawców i nabywców, którzy handlują określonym produktem lub klasą produktów Cena - wyrażona w pieniądzu relacja między dwoma towarami. . W ujęciu marketingowym jest to zespół decyzji cenowych, mających na celu ustalenie ceny, akceptowanej przez nabywcę oraz przynoszącej zysk producentowi / sprzedawcy Model pięcioetapowego procesu podejmowania decyzji o zakupie przez konsumenta
(…)
… zakupionego towaru, co wzmacnia zaufanie do danego produktu i jego sprzedawcy.
Pragnienia
Preferencje -
Popyt
Piramida potrzeb Maslowa (źródło : Abraham Maslow, Motivation and Personality)
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)