Pojęcie kultury przedsiębiorstwa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 497
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pojęcie kultury przedsiębiorstwa - strona 1 Pojęcie kultury przedsiębiorstwa - strona 2 Pojęcie kultury przedsiębiorstwa - strona 3

Fragment notatki:

TEMAT: KULTURA PRZEDSIĘBIORSTWA
SPIS TREŚCI
WSTĘP..................................................................................................................2
1. Pojęcie kultury przedsiębiorstwa.......................................................................4
2. Tworzenie kultury w przedsiębiorstwie i podtrzymywanie jej żywotności......6
3. Typu kultur........................................................................................................7
4. Funkcje kultury przedsiębiorstwa......................................................................9
5. Kultura przedsiębiorstwa jako obciążenie.......................................................11
6. Uwarunkowania kultury przedsiębiorstwa......................................................11
7. Kultura przedsiębiorstwa a jego efektywność.................................................13
8. Strategia i kultura............................................................................................15
9. Zmiana kultury w przedsiębiorstwie...............................................................16
10. Kulturowa różnorodność w przedsiębiorstwach...........................................18
ZAKOŃCZENIE.................................................................................................20
LITERATURA....................................................................................................22
WSTĘP
Tematem mojej pracy jest kultura przedsiębiorstwa, która z definicji jest nieuchwytna, niewymierna, domyślna i traktowana jako dana. Jednak każda organizacja rozwija własny, fundamentalny zbiór założeń, pewnych domniemań i nie wypowiadanych zasad, które rządzą codziennym zachowaniem w miejscu pracy. Bez kultury nie ma organizacji. Przekonaliśmy się o tym zwłaszcza w ostatnich latach, kiedy to ogromnie wzrosło jej znaczenie w przedsiębiorstwach, które chcą liczyć się na rynku, które pragną posiadać szerokie grono lojalnych klientów.


(…)

… na początkowy pomysł; mają też zazwyczaj określone poglądy na to, jak go realizować. Kultura organizacji powstaje w wyniku wzajemnych oddziaływań założeń i poglądów jej założycieli oraz tego, czego jej pierwsi członkowie uczą się z własnych doświadczeń.
H.Ford w Ford Motor Company, T.Watson w IBM, J.E.Hoover w FBI, C.J.Yung w Hyundai, W. Disney w Walt Disney Company, S.Walton w Wal-Mart i D.Packard w Hewlett-Packard to tylko wybrane, oczywiste przykłady osób, które wywarły ogromny wpływ na ukształtowanie kultury ich organizacji. Na przykład poglądy Watsona na badania i rozwój, innowacje w wyrobach, strój pracowników i zasady wynagradzania nadal wywierają wpływ na praktykę stosowaną w IBM, chociaż Watson umarł w 1976r. Walt Disney Company nadal skupia uwagę na pierwotnej wizji Walta Disneya dotyczącej firmy…
… jest je uchwycić. Ludzie nie zawsze postępują zgodnie z tym co głoszą.).
Najgłębszym a jednocześnie najtrwalszym i najtrudniejszym do rozszyfrowania poziomem kultury organizacyjnej są podstawowe założenia kulturowe. Są one fundamentem, na którym spoczywa „gmach” kultury. Gdyby kultura organizacyjna była górą lodową, to artefakty byłyby czubkiem wystającym ponad powierzchnię wody, a założenia podstawą ukrytą…
… sklepach, przeźroczyste mydełka, kremy naturalne, szampony, żele kąpielowe itd. posiada kolorowy znak rosnącego ku górze pędu, logo „body-shopu”. Liczne wyroby „body-shopów” mają długą drogę za sobą. Nie pochodzą one z laboratoriów badawczych lub próbek, lecz z obcych kultur i egzotycznych okolic. Na przykład masło kakaowe. W czasie jednej ze swych podróży przedsiębiorca A.Rodick zauważyła, że kobiety…
mydła; 25% zysku zasila urządzenia komunalne.
Kto chce być partnerem, musi się poddać surowemu procesowi selekcji. Największe szanse mają kandydaci, którzy już dłuższy czas pracowali w „body-shopie”. Członkowie mniejszości etnicznych mają preferencje. Każdy z kandydatów musi napisać artykuł o swoich celach i wyobrażeniach, a na końcu odpowiedzieć na takie trudne pytania, jak: „jak chciałbyś najlepiej…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz