Wykład VII - 15 IV 2005 POGRZEB JANA PAWŁA II JAKO WYDARZENIE MEDIALNE wydarzenie medialne to nie news
różni sie od innych gatunków dziennikarskich. Z definicji nie jest rutyną medialną, wręcz przełamuje ramówkę
stwarza wrażenie na odbiorcy bycia świadkiem czegoś ważnego jest monopolistyczne - angażuje wszystkie media
przekazywane na żywo
nie jest sztucznie organizowane przez media, ale przez inne instytucje, które w tym momencie służą mediom
media są tylko kanałem przepływu informacji
wydarzenia medialne są traktowane przez media jak cuda
131 stacji z 83 krajów, 6 tyś dziennikarzy przekazywało pogrzeb Ojca Świętego
zawieszono reklamy, kreytyczny, ironiczny styl
symboliczne pojednania między ludźmi
zrodziły sie woluntarystyczne reakcje
wydarzenie medialne wydarzeniem historycznym
powoduje jednoczenie się w grupy
język w.m. językiem transportu (teraz przenosimy się, jesteśmy w ...)
słowa i obrazy spowolnione, dopasowane do przebiegu ceremonii
studio pośredniczy między dziennikarzem a odbiorcą
transmisja ma formę rytuału
typy wydarzen medialnych: contest - współzawodnictwo conquest - podbój, zdobycie conoration - pogrzeb
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)