To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Podział rynku w ujęciu poszukiwania rynku docelowego:
1) rynek potencjalny
2) rynek dostępny
a.
kwalifikowany rynek dostępny
b. rynek obsługiwany (docelowy)
c.
rynek spenetrowany
Rynek potencjalny – zbiór nabywców przejawiających pewien poziom zainteresowania
określonym dobrem lub usługą
Rynek dostępny – zbiór nabywców, którzy wykazują zainteresowanie określonym dobrem
lub usługą, posiadają odpowiedni dochód potrzebny do ich nabycia oraz mają zapewniony do
nich dostęp
Kwalifikowany rynek dostępny – zbiór nabywców, którzy wykazują zainteresowanie, maja
dochód i dostęp oraz odpowiednie kwalifikacje do nabycia i użytkowania określonego dobra
lub usługi
Rynek obsługiwany (docelowy) – ta część kwalifikowanego rynku dostępnego, którą
przedsiębiorstwo decyduje się obsługiwać
Rynek spenetrowany – zbiór nabywców, którzy nabyli określone dobro lub usługę
Zasady wyboru rynku docelowego:
1) koncentrować działalność w takim obszarze, który daje przedsiębiorstwu możliwość
uzyskania przewagi konkurencyjnej
2) wybierać taki obszar rynku, który przedsiębiorstwo zna
3) wybierać taki segment, który jest zgodny z długofalowymi planami działania
przedsiębiorstwa
4) koncentrować się na segmentach o odpowiedniej wielkości oraz rosnącym potencjal
5) unikać segmentów związanych z ostrą walką konkurencyjną
6) starannie oceniać bariery wejścia na rynek
7) upewniać się, czy działanie na rzecz wybranego segmentu rynku zapewnia osiąganie zysku
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)