Podział mostów ze względu na rodzaj przęseł - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 476
Wyświetleń: 2807
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podział mostów ze względu na rodzaj przęseł - wykład - strona 1 Podział mostów ze względu na rodzaj przęseł - wykład - strona 2 Podział mostów ze względu na rodzaj przęseł - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Podział mostów ze względu na rodzaj przęseł, jest następujący:
- belkowe,
- kratownicowe,
- płytowe,
- łukowe (sklepione) (rys. 5.51),
- ramowe,
- podwieszone (wantowe) (rys. 5.52),
- wiszące (rys. 5.53).
Wybór określonej konstrukcji przęseł, jest obok wyboru materiału konstruk­cyjnego, jednym z istotniejszych zadań, które trzeba rozwiązać opracowując projekt przeprawy mostowej. Na wybór rodzaju przęsła ma wpływ m.in.: - rozmiar przeszkody (długość i wyniesienie niwelety nad poziom terenu) i rozpię­tości przęseł,
- rodzaj materiału konstrukcyjnego,
- wartość obciążenia,
- względy estetyczne.
Znajomość możliwych do zastosowania, a także zalet i wad, dostępnych syste­mów konstrukcyjnych, przy określonych funkcjach, jakie musi spełniać obiekt i zna­nej charakterystyce przeszkody, pozwala na wybranie optymalnej konstrukcji z każ­dego punktu widzenia - bezpieczeństwa eksploatacji, kosztów wykonania i utrzy­mania, a także trwałości.
W zależności od zastosowanego materiału konstrukcyjnego, wielkości prze­szkody czy rodzaju obciążenia użytkowego każdy z wymienionych typów przęseł może charakteryzować się różnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, np. przęsła łu­kowe mogą mieć różnie usytuowany pomost (nad łukiem, podwieszony do łuku czy system mieszany), a przęsła kratownicowe mogą mieć różny system zakratowania. Również wybór konkretnego rozwiązania, tak samo jak wybór typu przęsła, jest zagadnieniem bardzo istotnym, ponieważ może rzutować na efektywność rozwiąza­nia w konkretnych warunkach realizacji obiektu.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz