To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Model organizacji: podsystem społeczny poziom jednostki poziom grupy poziom kultury organizacyjnej PZ – model organizacji: podsystem społeczny - kultura/ slajd nr 2 Kultura organizacyjna Kultura organizacyjna ujmuje przedsiębiorstwo jako swego rodzaju system kulturowy . Organizacje rozwijają własne oryginalne wzorce, orientacje, systemy wartości i myślenia wraz z wyraŜającymi je symbolami , które wyciskają swoje piętno na zachowaniu pracowników wobec organizacji (w jej wnętrzu) i jej otoczenia (na zewnątrz). PZ – model organizacji: podsystem społeczny - kultura/ slajd nr 3 Poziomy kultury wg E.H. Scheina PZ – model organizacji: podsystem społeczny - kultura/ slajd nr 4 Jak powstaje kultura organizacyjna? Kultura organizacyjna powstaje w wyniku długotrwałego procesu uczenia się i posiada swoją historię. Czy kulturę moŜna zmieniać? PZ – model organizacji: podsystem społeczny - kultura/ slajd nr 5 Typy kultury wg Deala i Kennedy’ego Kultura „wszystko albo nic" Kultura „chleba i igrzysk" Analityczna kultura przedsięwzięć Kultura procesu PZ – model organizacji: podsystem społeczny - kultura/ slajd nr 6 Wymiary kultury organizacyjnej PZ – model organizacji: podsystem społeczny - kultura/ slajd nr 7 Siła kultury organizacyjnej O silnej kulturze mówi się w sytuacji, kiedy : charakteryzuje się ona wysokim stopniem wyrazistości wzorców orientacji i wartości, które przekazuje wysoki jest jej stopień upowszechnienia kulturowe wzorce zostały głęboko przyswojone PZ – model organizacji: podsystem społeczny - kultura/ slajd nr 8 Zalety i wady silnych kultur Ukierunkowanie działań przez redukcję złoŜoności Sprawna sieć komunikacyjna Szybkie przetwarzanie informacji Przyśpieszone wdraŜanie planów Małe nakłady na kontrolę Tendencja do zamykania się w sobie Blokowanie nowych orientacji Bariery we wdroŜeniach Utrwalenie się tradycyjnych wzorców sukcesu Kolektywna postawa uniku Brak elastyczności Wady Zalety
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)