To tylko jedna z 14 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PZ – Funkcje zarządzania: przewodzenie - motywowanie/ slajd nr 1 FUNKCJE ZARZĄDZANIA: PRZEWODZENIE - MOTYWOWANIE PLANOWANIE ORGANIZOWANIE PRZEWODZENIE KONTROLOWANIE NAKŁADY Z OTOCZENIA: zasoby ludzkie zasoby finansowe zasoby fizyczne zasoby informacyjne Cele osiągnięte: sprawnie skutecznie PZ – Funkcje zarządzania: przewodzenie - motywowanie/ slajd nr 2 Motywowanie Motywowanie to powodowanie, ukierunkowanie i utrzymanie zachowań uczestników organizacji. Podejście od strony potrzeb Podejście od strony procesu Ludzie odczuwając określone potrzeby, podejmują działanie. Jakie potrzeby będą motywować do pracy? Co zrobić, Ŝeby działania zorientowane na zaspakajanie potrzeb, były korzystne dla przedsiębiorstwa? PZ – Funkcje zarządzania: przewodzenie - motywowanie/ slajd nr 3 Teorie potrzeb – piramida potrzeb wg A. Maslowa Zasada deficytu – ludzie dąŜą do tego, Ŝeby nie zaspokojone potrzeby zaspokoić. Zasada rozwoju – zachowanie ludzi jest motywowane przez najniŜszą w hierarchii nie zaspokojoną potrzebę. PZ – Funkcje zarządzania: przewodzenie - motywowanie/ slajd nr 4 Podejście od strony potrzeb – piramida potrzeb wg A. Maslowa Potrzeby przynaleŜności Potrzeby szacunku Potrzeby fizjologiczne Potrzeby bezpieczeństwa Potrzeby samorealizacji Osiągnięcia śywność Stabilność Przyjaźń Status Ambitna praca Płaca podstawowa System emerytalny Przyjaciel w pracy Stanowisko słuŜbowe Ogólne przykłady Przykłady w organizacji PZ – Funkcje zarządzania: przewodzenie - motywowanie/ slajd nr 5 Podejście od strony potrzeb – dwuczynnikowa teoria F. Herzberga Teoria dwuczynnikowa - zadowolenie i niezadowolenie ludzi z pracy kształtują się pod wpływem dwóch niezaleŜnych zestawów czynników - motywacji i czynników higieny psychicznej. PZ – Funkcje zarządzania: przewodzenie - motywowanie/ slajd nr 6 Teoria trzech potrzeb Potrzeba osiągnięć - pragnienie osiągnięcia celu lub wykonania zadania w sposób bardziej skuteczny niŜ w przeszłości Potrzeba afiliacji - pragnienie ludzkiego towarzystwa i akceptacji Potrzeba władzy - pragnienie wywierania wpływu na innych i kontrolowania swojego otoczenia PZ – Funkcje zarządzania: przewodzenie - motywowanie/ slajd nr 7 Motywowanie od strony procesu Podejście od strony procesu – podejście do motywowania, które koncentruje się na wyjaśnieniu, dlaczego ludzie wybierają pewne warianty zachowań do zaspokojenia swoich potrzeb i jak oceniają swoje zadowolenie po osiągnięciu tych celów.
(…)
… mają motywować pracowników, muszą być
odbierane jako rzetelne i sprawiedliwe.
PZ – Funkcje zarządzania: przewodzenie - motywowanie/ slajd nr 11
Wzmocnienia
Zachowanie wywołujące nagrody będzie
prawdopodobnie powtarzane, a prawdopodobieństwo
powtórzenia się zachowań pociągających za sobą
karę jest mniejsze.
Mamy do dyspozycji: nagrody, kary, wygaszanie,
uczenie unikania.
WaŜny jest nie tylko rodzaj wzmocnienia…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)