To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Programowanie urządzeń mobilnych Po ds t a wy t wo rz e n ia a pl ik ac j i Podstawy tworzenia aplikacji z wykorzystaniem języka Java ME ćwiczenia 1 Budowa aplikacji MIDP • utworzenie klasy dziedziczącej z klasy java.microedition.midlet.MIDlet Klasa musi posiadać przynajmniej trzy metody: • startApp() inicjalizacja MIDlet’u lub powrót ze stanu zatrzymania • pauseApp() zatrzymanie aplikacji (np. podczas odbierania rozmowy) • destroyApp() zamknięcie aplikacji Szkielet aplikacji import javax.microedition.midlet.MIDlet; public class PierwszyMIDlet extends MIDlet { public void startApp(){ } public void pauseApp(){ } public void destroyApp(boolean unconditional){ } } 1 Programowanie urządzeń mobilnych Po ds t a wy t wo rz e n ia a pl ik ac j i Wyświetlanie informacji na ekranie import javax.microedition.lcdui.*; import javax.microedition.midlet.MIDlet; public class PierwszyMIDlet extends MIDlet { // wykorzystanie klasy TextBox (okno tekstowe) private TextBox tb; public void startApp() { // tworzymy obiekt klasy TextBox tb = new TextBox("Wyświetlanie tekstu", "Pisanie programów w Javie ME nie jest trudne", 160, TextField.UNEDITABLE); // ustawiamy ekran poczatkowy Display.getDisplay(this).setCurrent(tb); } public void pauseApp() { } public void destroyApp(boolean u) { } } Należy pamiętać o poprawnym wykorzystaniu utworzonych obiektów (sprawdzamy czy istnieje referencja lub tworzymy obiekty w konstruktorze MIDletu) // tworzymy obiekt klasy TextBox tylko gdy go jeszcze nie ma if (tb == null) { tb = new TextBox("Wyświetlanie tekstu", "Pisanie programów w Javie ME nie jest trudne", 160, TextField.UNEDITABLE); } // tworzymy obiekt w konstruktorze MIDletu public PierwszyMIDlet() { tb = new TextBox("Wyświetlanie tekstu", "Pisanie programów w Javie ME nie jest trudne", 160, TextField.UNEDITABLE); } Obsługa komend w MIDletach związana jest z implementacją interfejsu CommandListener public void commandAction(Command c, Displayable d); 2 Programowanie urządzeń mobilnych Po ds t a wy t wo rz e n ia a pl ik ac j i Przykładowa aplikacja z obsługą komend (zamykanie MIDletu) import javax.microedition.lcdui.*; import javax.microedition.midlet.MIDlet; /** * MIDlet: Wyswietlanie tekstu * Klasa główna: TextBox (dziedzicząca z klasy Screen) */ public class WyswietlanieTekstu extends MIDlet implements CommandListener {
(…)
… == exitCommand) {
destroyApp(true);
notifyDestroyed();
}
}
}
3
Programowanie urządzeń mobilnych
Podst a wy t wo rzen ia a pl ik acj i
Klasy wykorzystywane przy tworzeniu graficznego interfejsu użytkownika
(pakiet javax.microedition.lcdui)
Komponenty GUI wysokiego poziomu
Nazwa klasy
Alert
Opis
Wyświetlanie przez pewien czas lub też do chwili akceptacji przez
użytkownika okna dialogowego z komunikatem, obrazkiem…
…()
public ProstyFormularz () {
frm = new Form("Obliczanie wartości brutto");
netto = new TextField("Podaj kwotę netto:", null, 20, TextField.DECIMAL);
frm.append(netto);
exitCommand = new Command("Zakończ", Command.EXIT, 0);
calcCommand = new Command("Oblicz", Command.SCREEN, 1);
frm.addCommand(exitCommand);
frm.addCommand(calcCommand);
frm.setCommandListener(this);
}
public void startApp() {
// ustawiamy…
… zadania o nową komendę „Test” umożliwiającą
wyświetlenie Alertu (wykorzystaj klasę Alert) zawierającego wpisany do tej pory
tekst.
3. Korzystając z klasy Form oraz odpowiednich komponentów utwórz MIDlet
pobierający od użytkownika imię oraz dzień i miesiąc urodzenia oraz wyświetlający
po wybraniu opcji „Podaj znak” odpowiedni znak zodiaku (np. Kasia jest Bykiem).
4. Zmodyfikuj kod aplikacji…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)