Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 4

Nasza ocena:

3
Pobrań: 329
Wyświetleń: 1813
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 4 - strona 1 Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 4 - strona 2 Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 4 - strona 3

Fragment notatki:

Jakie są podstawowe 3 kryteria klasyfikacji mostów betonowych? 1. materiały: betonowe, żelbetowe, zespolone 2. podstawowa technologia betonowania: „In situ”, prefabrykowanie, zespolone 3. Konstrukcja Materiał: - most z betonu nieuzbrojonego - most z betonu uzbrojonego - most z betonu sprężonego
. Czy w betonowym moście podwieszonym można spodziewać się utraty stateczności pomostu? Nie - z racji cięższego i bardziej sztywnego pomostu, mosty takie są mniej wrażliwe na wpływy dynamiczne ← w betonie siły ścinające dodają dodatkową siłę sprężającą.
. Jakie są 2 podstawowe metody prefabrykacji w mostownictwie betonowym? 1. stacjonarna- tylko do mostów o małej rozpiętości 2. poligonowa- bliski transport
. Jakie są podstawowe rodzaje mostów betonowych? (narysuj przykłady) Oraz: (to rodzaje mostów belkowych) - mosty o przęsłach wolno podpartych - mosty o przęsłach wspornikowych - mosty o przęsłach ciągłych przegubowych (cerberowskie) - mosty o przęsłach ciągłych bezprzegubowych - mosty o przęsłach ramowych
Materiał:
Betonowe
Żelbetowe
Beton sprężony
Technologia wykonania:
Monolityczne
Prefabrykowane
Zespolone
Układ konstrukcyjny:
Płytowe
Ramownicowe
Belkowe
Łukowe
Kratownicowe
Wiszące
Podwieszone
Wstęgowe
Jak odróżnić most płytowy od belkowego - zginany jednokierunkowo - belka - zginany dwukierunkowo - płyta (płyta wydrążona) - płytowe są cięższe od belkowych - płytowe wymagają mniejszej pow. deskowań niż mosty belkowe - płytowe są mniejszych rozpiętości przęseł - płytowe dają większą ilość rozwiązań podparcia (swoboda - miejsce podparcia) - płytowe mają mniejszą wysokość (grubość) niż mosty belkowe
Jakie są podstawowe przyczyny uszkodzeń przęseł
- nadmierne zarysowania i pęknięcie
- pęcznienie korodujących prętów
- raki i ubytki betonu
- penetracja chlorków
- destrukcyjna mrozowa
- korozja spowodowana prądami błądzącymi - nieszczelność izolacji i urządzeń dylatacyjnych
- karbonatyzacja otuliny
Jakie są główne przyczyny uszkodzeń przyczółków betonowych
- zaawansowana korozja powoduje odpadanie otuliny
- zmęczenie
- korozja betonu
- uderzenia w przyczółek
- ?
Narysuj przykład wzmacniania mostu żelbetowego przez zwiększenie wymiarów jego przekroju poprzecznego: (chyba tak:)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz