Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 12

Nasza ocena:

3
Pobrań: 385
Wyświetleń: 1603
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 12 - strona 1 Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 12 - strona 2 Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 12 - strona 3

Fragment notatki:

Jakie są podstawowe przyczyny uszkodzeń przęseł
- nadmierne zarysowania i pęknięcie
- pęcznienie korodujących prętów
- raki i ubytki betonu
- penetracja chlorków
- destrukcyjna mrozowa
- korozja spowodowana prądami błądzącymi - nieszczelność izolacji i urządzeń dylatacyjnych
- karbonatyzacja otuliny
Jakie są główne przyczyny uszkodzeń przyczółków betonowych
- zaawansowana korozja powoduje odpadanie otuliny
- zmęczenie
- korozja betonu
- uderzenia w przyczółek
- ?
Narysuj przykład wzmacniania mostu żelbetowego przez zwiększenie wymiarów jego przekroju poprzecznego: (chyba tak:)
Czy do wzmacniania mostów betonowych stosowane są kable sprężające biegnące wewnątrz czy na zewnątrz przekroju poprzecznego przęsła ?
-na zewnątrz
Co to są taśmy kompoztywe (CFRP) stosowane do wzmacniania mostów betonowych. Jak są mocowane do konstrukcji ?
Są to taśmy o dużej wytrzymałości w jednym kierunku, służą do wzmacniania konstrukcji a instaluje się je poprzez bezpośrednie przyklejenie do konstrukcji.
Narysuj przykład przebiegu rys spowodowanych korozją zbrojenia głównego słupów:
Jaka jest minimalna klasa betonu dozwolona do stosowania w konstrukcji nośnej mostu ?
B25 - fundamenty
B30 - podpory i ściany oporowe, przęsła żelbetowe
B35 - elementy z betonu sprężonego
Co to jest zjawisko pełzania betonu ?
Jest to przyrost odkształceń trwałych pod wpływem trwałego obciążenia (proces trwa 3-4 lata)
Do czego stosujemy współczynniki obciążeń ?
Mnożąc współczynniki obliczeniowe przez wartości charakterystyczne otrzymujemy wartości obliczeniowe qo=qch*gamma
Narysuj schemat obciążeń pojazdami samochodowymi S
Narysuj schemat obciążenia taborem kolejowym: Wymień 4 rodzaje obciążeń działających na most podczas budowy:
- obciążenie robocze pomostów
- obciążenie maszynami i urządzeniami
- obciążenie materiałami i elementami
- wiatr
Do czego służą ciosy podłożyskowe i dlaczego są powyżej ławy podłożyskowej
- są podstawą dla łożyska
- przenoszą równomiernie nacisk na lawę podłożyskową
- dzięki temu że są powyżej ławy podłożyskowej chronią łożysko przed wodą i zanieczyszczeniami oraz ułatwiają kontrolę stanu technicznego łożyska.
- ułatwia odprowadzanie wody (?)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz