Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 1

Nasza ocena:

3
Pobrań: 980
Wyświetleń: 4263
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 1 - strona 1 Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 1 - strona 2 Podstawy Mostownictwa - Pytania egzaminacyjne part 1 - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy mostownictwa
Co to jest światło mostu ?
Jest to odległość między ścianami przyczółków mierzona na poziomie rzędnej miarodajności wody pomniejszona o sumę grubości filarów na tym poziomie
Co to jest rozpiętość teoretyczna przęsła ?
Jest to pozioma odległość mierzona wzdłuż przęsła między punktami podparcia na dwóch sąsiednich podporach
Co to jest wysokość konstrukcyjna
Jest to największa odległość pomiędzy dolną krawędzią przęsła i niweletą drogi na moście
Wysokość mostu w świetle
najmniejsza odległość pionowa między dolną krawędzią przęsła i najwyższym punktem przeszkody pod tym przęsłem
Wysokość ustrojowa mostu
Wysokość liczona od punktów podparcia całego przęsła (od dolnej krawędzi łożyska) do górnej krawędzi jego konstrukcji
Wysokość podporowa
Odległość między niweletą drogi na moście a górną krawędzią ciosu lub ławy podłożyskowej.
Wysokość mostu nad terenem
Największa wysokość między niweletą osi drogi na moście i terenem
Całkowita długość mostu
Odległość miedzy zewnętrznymi końcami skrajnych przęseł mierzona po osi wzdłużnej mostu
Całkowita szerokość pomostu
Odległość pomiędzy zewnętrznymi krawędziami przekroju poprzecznego przęsła
Szerokość użyteczna pomostu
Suma szerokości wszystkich pasów ruchu wraz z pasami bezpieczeństwa
Co to jest skrajnia mostu
Skrajnia drogowa uzależniona od klasy drogi
Rozpiętość przęsła w świetle
Odległość miedzy licami dwóch sąsiednich podpór.
Długość mostu w świetle
Suma długości przęseł w świetle
Co to jest cofka ?
Jest to spiętrzenie wody przed mostem wynikające ze zmniejszenia światła przez podpory. Im większa cofka tym większa szansa na podmycie podpór.
Wysokości skrajni drogowej i kolejowej
Skrajnia drogowa -A,S,Gp -4,70m; G,Z - 4,60m, L,D - 4,50m
Kolejowa - 5,20-5,45m
Gatunki stali konstruktywnej stosowanej w mostownictwie (wymienić 3)
ST3SX; ST3S; ST3SL ST3M; ST3WD; 18G2; 18;G2A; 18G2ACu; R; R35; R45
Obciążenie ponadnormatywne
Jest to obciążenie wyjątkowe, występujące sporadycznie w warunkach odmiennych od normalnej ekspoatacji, które przekracza wartości normowe (wyjątkowe - W)
Schemat obciążenia Taborem samochodowym „K”
. .


(…)

…, które przekracza wartości normowe (wyjątkowe - W)
Schemat obciążenia Taborem samochodowym „K”
. .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Przy jakiej rozpiętości przęsła mostu drogowego współczynnik dynamiczny jest równy 1 ?
fi=1,35 - 0,005L => L=70m
Które ciśnienie wiatru jest większe: na przęsło obciążone czy nieobciążone ?
pk=1,25 kN/m2 - dla przęseł obciążonych taborem, mostów zwodzonych, podpory oraz obiekty mostowe…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz