To tylko jedna z 9 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
WYKŁAD 7 STRATEGIA WIEDZY: 1. Strategia wiedzy jako zaangażowanie procesów związanych z wiedzą do istniejących lub nowych obszarów wiedzy dla osiągnięcia celów strategicznych 2. Strategia wiedzy jako równoważenie zasobów wiedzy organizacyjnej i zdolności do wiedzy, pozwalającej prowadzić i utrzymać produkty lub usługi wśród konkurencji. Innymi słowy, SW opisuje główne podejścia organizacji zamierzającej uzyskać wyrównanie w zasobach wiedzy i umiejętnościach do pożądanych przez strategię przedsiębiorstwo. SW jest uszczegółowieniem strategii przedsiębiorstwa o wymagania w stosunku do zasobu wiedzy jaki powinien być w posiadaniu organizacji, aby zrealizować założone cele. Rodzaje ujęć strategii wiedzy: TYP ISTOTA 1) SW jako strategia Koncentruje się na kreacji zdobywaniu, organizowaniu, odnawianiu, biznesowa dzieleniu i wykorzystywaniu wiedzy 2) Strategia zarządzania Koncentruje się na określonych aktywach intelektualnych (takie jak aktywami patenty, technologie, operacje i praktyki zarządzania), relacjach intelektualnymi z klientami, strukturze organizacyjnej i innych aktywach strukturalnych. 3) SW personalnej Koncentruje się na odpowiedzialności personelu za inwestycje zwiane z wiedzą, odnawianiem wiedzy i dzieleniu się nią z innymi. 4) Strategia tworzenia Skupiona na uczenie się organizacji, badaniach i rozwoju oraz motywacji wiedzy pracowników do uzyskania nowej wiedzy. 5) Strategia transferu Skoncentrowana na systematycznym podejściu do transferu wiedzy tzn. wiedzy uzyskaniu, organizowaniu, restrukturyzacji, magazynowaniu lub zapamiętywaniu i ponownym „odpakowaniu” wiedzy dla dalszego rozwoju. VI STRATEGII WIEDZY APQC: I. STRATEGIA KOMPLEKSOWEGO ZARZĄDZANIA WIEDZĄ: Zgodnie z jej założeniami przetrwanie i rozwój współczesnej firmy oraz jej zdolności konkurencyjne są uwarunkowane prowadzeniem polityki efektywnego zarządzania wiedzą; przedsiębiorstwa postępującego wg zasad strategii kompleksowości pełnią rolę lidera zarządzania wiedzą. II. STRATEGIA TRANSFERU WIEDZY I KSZTAŁTOWANIA NAJLEPSZYCH PRAKTYK: Zmierza do poprawy działalności firmy i przełożenia posiadanej wiedzy a oferowane przez firmę produkty i usługi. Poprzez kreowanie wiedzy pozwalającej sprostować wymaganiom klientów buduje się lojalność klientów, powoduje wzrost sprzedaży i ograniczenie kosztów.
(…)
… W ORGANIZACJI:
Dla realizacji funkcji i zadań z zakresu zarządzania wiedza w organizacji tworzony jest system
zarządzania wiedza.
System zarządzania wiedza, jako system złożony z wielu subsystemów:
1. Subsystem baz danych – pozwala pracownikom i menagerom Dzielic się informacjami oraz
sprawdzenie kształtować ich zbiory
2. Subsystem języka organizacyjnego – pozwala ludziom zrozumieć stan rzeczy. Związany…
…
PERSONALIZACJA KODYFIKACJA
najistotniejsze są zdolności twórcze <-SELEKCJA-> najistotniejsze są umiejętności
i umiejętności komunikacji wykorzystywania techniki
interpersonalnej komputerowej
dominuje mentoring i coaching <-SZKOLENIA-> dominuje grupowy e-learning
najistotniejsze kryteria: wyniki <-OCENIANIE-> główne kryteria: kodyfikacja wiedzy i
kreacji i dzielenia się wiedzą jej wykorzystanie
za kreowanie…
…
Strategia zarządzania wiedzą
Zapełnienie luk wiedzy:
- Kreacja poprzez
współdziałanie
- Kreacja wewnętrzna
- Absorpcja
- Rozszerzenie wew.
Kształtowanie wiedzy
otoczenia:
- Protekcja
- Udostępnienia
WYKŁAD 8 –
SYSTEM ZARZĄDZANIA WIEDZĄ W ORGANIZACJI:
Dla realizacji funkcji i zadań z zakresu zarządzania wiedza w organizacji tworzony jest system
zarządzania wiedza.
System zarządzania wiedza, jako system złożony z wielu subsystemów:
1. Subsystem baz danych – pozwala pracownikom i menagerom Dzielic się informacjami oraz
sprawdzenie kształtować ich zbiory
2. Subsystem języka organizacyjnego – pozwala ludziom zrozumieć stan rzeczy. Związany jest z
dekodowaniem uzyskiwanych z baz danych informacji, kodyfikowaniem własnej wiedzy w
łatwo użyteczne dane dla innych oraz system języka pozwalającego ludziom…
… pod uwagę ogólne warunki zakłócające równowagę funkcjonalną określa 4 modelowe
sytuacje, pozwalające zidentyfikować konkretną strategię wiedzy:
A. Brak turbulencji wewnętrznych – brak turbulencji zewnętrznych
B. Turbulencje wewnętrzne – brak turbulencji zewnętrznych
C. Brak turbulencji wewnętrznych - Turbulencje zewnętrzne
D. Turbulencje wewnętrzne - Turbulencje zewnętrzne
POZIOM wysoki C: Strategia nowej…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)