Podstawowe zagadnienia - wykłady cz.2

Nasza ocena:

5
Pobrań: 343
Wyświetleń: 917
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawowe zagadnienia - wykłady cz.2 - strona 1 Podstawowe zagadnienia - wykłady cz.2 - strona 2 Podstawowe zagadnienia - wykłady cz.2 - strona 3

Fragment notatki:


WYKŁAD 7    STRATEGIA WIEDZY:  1.   Strategia wiedzy jako zaangażowanie procesów związanych z wiedzą do istniejących lub nowych  obszarów wiedzy dla osiągnięcia celów strategicznych   2.   Strategia  wiedzy  jako  równoważenie  zasobów  wiedzy  organizacyjnej  i  zdolności  do  wiedzy,  pozwalającej  prowadzić  i  utrzymać  produkty  lub  usługi  wśród  konkurencji.  Innymi  słowy,  SW  opisuje  główne  podejścia  organizacji  zamierzającej  uzyskać  wyrównanie  w  zasobach  wiedzy  i umiejętnościach do pożądanych przez strategię przedsiębiorstwo.    SW   jest  uszczegółowieniem  strategii  przedsiębiorstwa  o  wymagania  w  stosunku  do  zasobu  wiedzy  jaki powinien być w posiadaniu organizacji, aby zrealizować założone cele.    Rodzaje ujęć strategii wiedzy:    TYP  ISTOTA  1)  SW jako strategia  Koncentruje  się  na  kreacji  zdobywaniu,  organizowaniu,  odnawianiu,  biznesowa  dzieleniu i wykorzystywaniu wiedzy  2)  Strategia zarządzania  Koncentruje  się  na  określonych  aktywach  intelektualnych  (takie  jak  aktywami  patenty,  technologie,  operacje  i  praktyki  zarządzania),  relacjach  intelektualnymi  z klientami, strukturze organizacyjnej i innych aktywach strukturalnych.   3)  SW personalnej  Koncentruje  się  na  odpowiedzialności  personelu  za  inwestycje  zwiane  z wiedzą, odnawianiem wiedzy i dzieleniu się nią z innymi.  4)  Strategia tworzenia  Skupiona na uczenie się organizacji, badaniach i rozwoju oraz motywacji  wiedzy  pracowników do uzyskania nowej wiedzy.  5)  Strategia transferu  Skoncentrowana na systematycznym podejściu do transferu wiedzy tzn.  wiedzy  uzyskaniu,  organizowaniu,  restrukturyzacji,  magazynowaniu  lub  zapamiętywaniu  i  ponownym  „odpakowaniu”  wiedzy  dla  dalszego  rozwoju.         VI STRATEGII WIEDZY APQC:    I.  STRATEGIA KOMPLEKSOWEGO ZARZĄDZANIA WIEDZĄ:  Zgodnie  z  jej  założeniami  przetrwanie  i  rozwój  współczesnej  firmy  oraz  jej  zdolności  konkurencyjne  są  uwarunkowane  prowadzeniem  polityki  efektywnego  zarządzania  wiedzą;  przedsiębiorstwa  postępującego  wg  zasad  strategii  kompleksowości  pełnią  rolę  lidera  zarządzania wiedzą.   II.  STRATEGIA  TRANSFERU  WIEDZY  I  KSZTAŁTOWANIA  NAJLEPSZYCH  PRAKTYK:  Zmierza  do  poprawy  działalności  firmy  i  przełożenia  posiadanej  wiedzy  a  oferowane  przez  firmę  produkty  i  usługi.  Poprzez  kreowanie  wiedzy  pozwalającej  sprostować  wymaganiom  klientów buduje się lojalność klientów, powoduje wzrost sprzedaży i ograniczenie kosztów. 

(…)

… W ORGANIZACJI:
Dla realizacji funkcji i zadań z zakresu zarządzania wiedza w organizacji tworzony jest system
zarządzania wiedza.
System zarządzania wiedza, jako system złożony z wielu subsystemów:
1. Subsystem baz danych – pozwala pracownikom i menagerom Dzielic się informacjami oraz
sprawdzenie kształtować ich zbiory
2. Subsystem języka organizacyjnego – pozwala ludziom zrozumieć stan rzeczy. Związany…

PERSONALIZACJA KODYFIKACJA
najistotniejsze są zdolności twórcze <-SELEKCJA-> najistotniejsze są umiejętności
i umiejętności komunikacji wykorzystywania techniki
interpersonalnej komputerowej
dominuje mentoring i coaching <-SZKOLENIA-> dominuje grupowy e-learning
najistotniejsze kryteria: wyniki <-OCENIANIE-> główne kryteria: kodyfikacja wiedzy i
kreacji i dzielenia się wiedzą jej wykorzystanie
za kreowanie…

Strategia zarządzania wiedzą
Zapełnienie luk wiedzy:
- Kreacja poprzez
współdziałanie
- Kreacja wewnętrzna
- Absorpcja
- Rozszerzenie wew.
Kształtowanie wiedzy
otoczenia:
- Protekcja
- Udostępnienia
WYKŁAD 8 –
SYSTEM ZARZĄDZANIA WIEDZĄ W ORGANIZACJI:
Dla realizacji funkcji i zadań z zakresu zarządzania wiedza w organizacji tworzony jest system
zarządzania wiedza.
System zarządzania wiedza, jako system złożony z wielu subsystemów:
1. Subsystem baz danych – pozwala pracownikom i menagerom Dzielic się informacjami oraz
sprawdzenie kształtować ich zbiory
2. Subsystem języka organizacyjnego – pozwala ludziom zrozumieć stan rzeczy. Związany jest z
dekodowaniem uzyskiwanych z baz danych informacji, kodyfikowaniem własnej wiedzy w
łatwo użyteczne dane dla innych oraz system języka pozwalającego ludziom…
… pod uwagę ogólne warunki zakłócające równowagę funkcjonalną określa 4 modelowe
sytuacje, pozwalające zidentyfikować konkretną strategię wiedzy:
A. Brak turbulencji wewnętrznych – brak turbulencji zewnętrznych
B. Turbulencje wewnętrzne – brak turbulencji zewnętrznych
C. Brak turbulencji wewnętrznych - Turbulencje zewnętrzne
D. Turbulencje wewnętrzne - Turbulencje zewnętrzne
POZIOM wysoki C: Strategia nowej…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz