To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Podłużnice i poprzecznice
Udział ciężaru stałego w obciążeniu podłużnie i poprzecznie może być wyraźnie większy niż w przypadku płyt pomostowych. Wyjątek stanowią podłużnice i poprzecznice w mostach kolejowych z tzw. pomostem otwartym, w których obciążenie od taboru jest dominujące.
Na obciążenie stałe poprzecznie i podłużnie składa się ich ciężar własny oraz ciężar płyty pomostowej. Obciążenia stałe od ciężaru własnego płyty pomostowej i wszystkich warstw niekonstrukcyjnych z reguły rozkłada się proporcjonalnie na poprzecznice i podłużnice (rys. 7.2). W przypadku obciążenia zmiennego, na etapie wstępnych obliczeń można postąpić podobnie (rys. 7.3). Bardziej dokładny obraz rozkładu obciążenia daje metoda podpór sprężystych (np. obciążenie poprzecznicy reakcjami od ciągłej płyty, opartej na podporach sprężystych, którymi są poprzecznice), jednak w dokładniejszych obliczeniach lepiej posługiwać się modelem przestrzennym pomostu, wyznaczając obciążenie podłużnie i poprzecznie za pomocą programów wykorzystujących MES. Tym samym sposobem oblicza się również siły wewnętrzne.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)