Podejście funkcjonalne w zarządzaniu jakością

Nasza ocena:

5
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1883
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podejście funkcjonalne w zarządzaniu jakością - strona 1

Fragment notatki:


Podejście funkcjonalne:
-Przedsiębiorstwo to zbiór funkcji i specjalności zawodowych konkurujących miedzy sobą przy wytwarzania protokołow
-przedsi. Nastawione na klienta zewnetrznego, relacje klient-dostawca wewnątrz przedsiebiorswa,
-działanaia przedsi nastawione na realizacje poszczególnych funkcji
-struktura wieloszczeblowa
-zasoby rozdzielane pomiędzy konkurujące miedzy sobą funkcje
-stanowiska pracy nastawione na prosta prace
-procesy złożone, zadania proste
-wynagrodzenie na podstawie tradycyjnych miar wydajności działania
-przejscie szkolenia jako przygotowanie do pracy
-szkolenia w zakresie technik funkcjonalnych
-myslenie funkcjonalne skłania do działań optymalizacyjnych efektywność części kosztem całości
-pionowy podział pracy:rozkazodawcy , wykonawcy
Podejscie procesowe:
Przedsiebiorswto to zbior procesów operacyjnych wspomaganych przez procesy pomocnicze
-przeds skoncentrowane wokół procesów z dominacja komunikacji pozimej
-przeds na równi wchodzi w relacjie z klientami wew i zewn
-działania przeds koncentrują się n a zarzadzaniu procesami w celu maksymalizacji satysfakcji klienta
-spłaszczona struktura organ, jeden koordynator dla wielu zespołow
-zasoby przypisane posczegolnym procesom
-stanowiska pracy nastawione na realizacje pracy wielowymiaroej
-procesy proste, zadania bardziej kompleksowe
-kryterium oceny i wynagrodzenia sa mairy rezultatów działania
-od pracowników wymaga się ciągłej edukacji
-pracownicy szkoleni sa w zakresie technik procesowych
-myslenie procesmai dzięki wspieraniu potencjału wiedzy i uczenia się pracowników
-ułatwia zrozumienie własnej roli w strategicznym działania całej organizacji.
Podział kosztów:
-zgodnosci9induktrynacja, szkolenia, weryfikcja, zatwierdzenia, testowanie, obsługa, audyt,)
-niezgodnosci( odpady, naprawy gwarancyjne,)
-zapobiegania
-oceny
-awarii zew
-awarii wew
-koszty dostoswania jakości( pracownicy, klienici, urządzenia techniczne, dostawcy, projektowanie produktu)
-k. szasowan( przed produkcja, pr produkcyjny, w trakcie produkcji i po, pr informacyjny, aspekty oragnizacyjne)
-k. niedostaowania- wew-(produkt, proces produkcji, || zew- aspekty oraganizaycjne, klienci, produkt, serwis.
-k. dobrowolne
-k przymusowe
- przed produkcja -w trakcie pro
-po produkcji
-po sprzedaży
Podzaił kosztów wg TQM
-koszty prewencji na szkolenia
-k pomiarow i oceny jakości
-k usterek wykrytych wew firmy
-k usterek wykrytych przez klientów


(…)

…- rozwiniecie funkcji jakości-proces wyprzedający planowanie jakości
-BSC- zrownowaznona karta wynikow-strategia w 4 perspektywach: finansowa, klienci, wewnętrzne procesy, rozwój kwali pracowników,
-Benchmarking- porównywa. wł. procesów z innymi
-Brainstomming - praca w zespołach problemowych
-Analiza pareto-ustalenie niezgodności od najw do najm. Analiza przyczyn
-Audits-systematyczne planowanie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz