Planowanie strategiczne-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 679
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Planowanie strategiczne-opracowanie - strona 1 Planowanie strategiczne-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

PLANOWANIE STRATEGICZNE Strategia personalna - określa jacy ludzie będą potrzebni w przedsiębiorstwie w przyszłości i co trzeba zrobić, by uzyskać przewagę konkurencyjną - jakie inwestycje będą niezbędne.
Plan. strateg. zajmuje się w PL niewiele firm, w krajach zachodnich stosuje się tam gdzie jest kłopot z zatrudnieniem.
!!!planowanie to jest w praktyce bardzo często niedoceniane (bo daje efekt za okr. czas)!!!
MISJA - jawna część strategii, z nią zapoznają się wszyscy
STRATEGIA OGÓLNA - szersza i bardziej chroniona, tu są zawarte sposoby realizacji misji
Jeśli znamy strategię i misję to opracowujemy strategie szczegółowe (funkcjonalne)
ETAPY BUDOWANIA STRATEGII PERSONALNEJ analiza i ocena sytuacji wyjściowej
sformułowanie założeń strategii
opracowanie strategii pers.
ustalenie wymiaru finansowego strategii pers.
plan wdrożenia strategii
monitoring przebiegu realizacji strategii
ewentualna modyfikacja strategii (gdy zajdzie taka potrzeba)
ad. 1. analiza i ocena sytuacji wyjściowej
Analiza SWOT
S -pozytywne nast. do zmian
-dobra polityka pers.
-bardzo dobrze wykszt. personel
-dobry system motywacyjny
-kondycja ekonom-fin.
W -slabe kwalifikacje pers.
-nieoperatywne kierownictwo
-brak polit. pers.
-brak motywacji
O -rynek pracy pracodawcy
-dobre lokalne zaplecze absolwentów
-niski poziom płac w regionie
-pozytywny wizerunek firmy
T -migracje
-konkurencja płacowa innych
-trudności w znalezieniu kandydatów
-negatywne opinie o firmie
-niski poziom kształcenia w regionie
ad. 2. sformułowanie założeń strategii
określenie celu strategii personalnej (wynika z misji - cele ogólne i szczegółowe)
ustalenie kluczowych obszarów strategii personalnej (takie, które w przyszłości będą odgrywać rolę - pewne jedn. org., procesy w firmie, konkretne funkcje (personalne)) - należy tu zapewnić optymalne zasoby ludzkie
ad. 3. opracowanie strategii pers.
opracowanie strategii wejścia (rekrutacja i selekcja + wprowadzenie do pracy + marketing personalny) - powinna obejmować efektywność:
finansową (wyniki mierzone wskaźnikami) rynkową (stopień zasp. potrzeb Klientów - udział w rynku, zadowolenie itp.) 3. rozwojową (tempo rozwoju firmy)
4. operacyjną (zwiększenie wydajności, zmniejszenie kosztów, redukcja błędów itp.)
opracowanie strategii utrzymania i rozwoju
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz