Planowanie jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 595
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Planowanie jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa-opracowanie - strona 1 Planowanie jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa-opracowanie - strona 2 Planowanie jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

PLANOWANIE FINANSOWE
WYKŁAD 3 1.03.2011 Planowanie jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa:
Istota i aspekty planowania w przedsiębiorstwie
Etapy procesu planowania
Przesłanki planowania w przedsiębiorstwie
Zasady nowoczesnego planowania
Cechy i funkcje dobrego planu
Istota Planowania
Planowanie jest sformalizowanym procesem podejmowania decyzji, w którym wypracowuje się pożądany obraz przyszłego stanu przedsiębiorstwa i określa sposoby jego realizacji
Proces ten jest procesem świadomym, opartym na wybranej metodzie oraz przebiega w określonym czasie i miejscu według określonego programu
Aspekty identyfikacji pojęcie: „planowanie w przedsiębiorstwie”
Metodologiczny - sposób podejmowania decyzji odnoszącej się do działania w przyszłości
Instrumentalny- narzędzie procesu zarządzania
Czynnościowy- zbiór działań operacji realizowanych wyspecjalizowanych komórkach organizacyjnych
Funkcjonalny - element sprawnej organizacji działań
Właściwości planowania w przedsiębiorstwie
Antycypacja przyszłości
Dyrektywność planów
Indykatywność planowania
Normatywność
Reaktywność
Retroaktywność
Charakter informacyjny
Antycypacja przyszłości- ujmowanie w treści planu przyszłych działań wykonawczych
Dyrektywność planów- wyraz decyzji kierownictwa zawierający dyspozycje rozporządzające posiadanymi środkami realizacji
Indykatywność planowania- określenie kierunków działań wspomagających realizację celów
Normatywność- formułowanie zasad, norm i reguł związanych z procesem planowania
Reaktywność- wykorzystanie rozpoznanych w otoczeniu szans i pokonywanie zagrożeń Retroaktywność- wykorzystanie w planowaniu doświadczenia z przeszłości
Charakter informacyjny- informowanie o możliwościach i zamiarach przedsiębiorstwa
Etapy procesy planowania w przedsiębiorstwie
Ocena stanu wyjściowego
Identyfikacja pozycji firmy ( rynkowej, technologicznej, finansowej)
Opracowanie prognoz i oczekiwań
Określenie celów z uwzględnieniem dostępnych zasobów
Opracowanie planów:
Opracowanie programów uwzględniających obowiązujące standardy i normy
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz