Plan marketingowy zdobycia udziału w rynku

Nasza ocena:

5
Pobrań: 56
Wyświetleń: 875
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Plan marketingowy zdobycia udziału w rynku - strona 1 Plan marketingowy zdobycia udziału w rynku - strona 2 Plan marketingowy zdobycia udziału w rynku - strona 3

Fragment notatki:


PLAN MARKETINGOWY ZDOBYCIA UDZIAŁU W RYNKU FIRMY PRODU K CYJNO-USŁUGOWEJ „ OGRODNIK ” S.C. Diagnoza sytuacji przedsiębiorstwa .
Charakterystyka firmy, produktu.
Rynek, klienci, konkurencja.
Analiza SWOT
Identyfikacja celów Strategia osiągania celów Strategia produktu
Strategia ceny
Strategia promocji
Strategia dystrybucji
Środki potrzebne do realizacji celów Środki materiałowe
Kadry
Środki finansowo - kapitałowe
Kontrola planu marketingowego i powrót do diagnozy Diagnoza sytuacji przedsiębiorstwa 1.1. Charakterystyka firmy, produktu Krótki opis przedsiębiorstwa, stan prawny Siedziba i sklep firmy produkcyjno - usługowej „Ogrodnik” S.C. położone jest w granicach administracyjnych miasta Tarnowa przy ul. Nowodąbrowskiej 211. Posiada również pola uprawne o areale 5,5 ha przy ul. Krzyskiej 20.
Firma została założona jako spółka cywilna w 1995r. w Tarnowie. Spółka działa na podstawie Kodeksu Handlowego. Spółka została wpisana do Rejestru Handlowego prowadzonego przez Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego w Tarnowie. Składa się z dwóch właścicieli oraz wysoko wykwalifikowanej kadry kierowniczej. Obecnie firma zajmuje się uprawą warzyw: ogórków, kapusty i pomidorów, z czego ogórki i kapusta sprzedawane są w stanie zakwaszonym, natomiast pomidory sprzedawane są w stanie surowym. Są one sprzedawane w różnych porach roku. Cechuje go wielostronność działalności: produkcja, sprzedaż, dystrybucja. Produkty są najlepszej jakości, konkurencyjne cenowo z innymi na rynku. W tym celu została uruchomiona linia technologiczna do pakownia ogórków i kapusty. Produkty są konserwowane i pakowane zgodnie z zapotrzebowaniem konsumentów (na podstawie badań rynku). Zob. wyniki ankiety, zał. nr 1,2.


(…)

… konsumentów (na podstawie badań rynku). Zob. wyniki ankiety, zał. nr 1,2.
Produkty są uatrakcyjniane recepturą wiejską.
W przedsiębiorstwie została przeprowadzona reorganizacja, zakupiono linię technologiczną kwaszenia i paczkowania kapusty i ogórków, sadzarka do rozsady, samochód dostawczy, deszczownica przenośna.
Budynek gospodarczy został zaadoptowany do przygotowania produktów warzywnych do handlu. Firma…
… kapusty i ogórków, gdy wystąpią nadwyżki produkcyjne, konserwuje się je poprzez kwaszenie.
Lokal do kiszenia, jak i do pakowania dostosowany jest do wymogów SANEPID.
Firma posiada warunki klimatyczne bardzo sprzyjające uprawie warzyw - rejon Tarnowa jest pod wpływem klimatu Kotliny Sandomierskiej:
- długość okresu wegetacji - około 220 dni
- ostatnie przymrozki wiosenne - około 10 - 15.V
- pierwsze…
…. Firma posiada następujące środki materiałowe:
budynki:
budynek siedziby firmy znajdujący się przy ul. Nowodąbrowskiej 211 o powierzchni 40 m2 (budynek jest własnością firmy)
sklep firmowy przy budynku siedziby firmy o powierzchni 25m2 (własność firmy) 5 garaży przeznaczonych na przechowanie ciągnika typu C-33oraz 4 samochodów dostawczych „Lublin”, „Ford Transit” 2 magazyny hurtowe (o powierzchni 1300m2…
… produktów do miejsc sprzedaży.
Kadra jest wysoko kwalifikowana. Z końcem grudnia 1999r. w firmie zatrudnionych było 30 osób, z czego w okresie szczytowych prac do firmy przyjmowani są praktykanci z ZSOR i ZSMR w Tarnowie w ramach umowy zawartej z Dyrekcjami Szkół. Środki finansowo - kapitałowe
Firma dysponuje środkami własnymi z czego planuje pozyskać środki z zaciągniętego kredytu w Banku Gospodarki
… samochodów dostawczych marki „Ford Transit” zakup dwóch ciągników z osprzętem renowacje budynków
zakup 3 komputerów.
Finansowanie inwestycji ze środków własnych to 30%, pozostałe 70% to kredyt bankowy.
Kontrola planu marketingowego i powrót do diagnozy
W kontroli istotnym elementem tworzenia systemu kontroli jest ustalenie częstotliwości pomiaru poszczególnych wielkości i przekazywania wyników…
… są sprzedawane na Giełdzie Owocowo - Warzywnej odległej o 1,5 km
Konkurenci:
TarSmak - producent kiszonej kapusty, sałatek warzywnych i owocowych. Posiada 15% udziału w rynku województwa małopolskiego
Polan - producent ogórków kiszonych, przecierów pomidorowych, papryki konserwowej. Posiada kapitał zagraniczny. Udział w rynku szacuje się na 18%
Krakus - producent ogórków konserwowych, groszków, przecierów…
… punkty procentowe. Strategia osiągania celów
Strategia produktu
Nasze produkty pochodzą z ekologicznie czystych terenów. Nasze warzywa uprawiane są wyłącznie na naturalnych nawozach (obornik). Podczas zakwaszania nie dodaje się środków konserwujących. W celu osiągnięcia wysokiej jakości produktów, warzywa co dwa miesiące poddawane są badaniom przez Sanepid.
Produkt umieszczamy w specjalnie opracowanych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz