Orientacja produkcyjna - ćwiczenia

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1190
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Orientacja produkcyjna - ćwiczenia - strona 1 Orientacja produkcyjna - ćwiczenia - strona 2 Orientacja produkcyjna - ćwiczenia - strona 3

Fragment notatki:

22.10.2012
Ćwiczenia 3
Orientacja produkcyjna:
Zmieniła się na dystrybucyjna
Towar napotkał bariery w sprzedaży - pojawiało się coraz więcej przedsiębiorstw a zbyt został ograniczony - podaż niezgodna z popytem
W celu podwyższenia sprzedaży zaczęły pojawiać się:
Promocje
Obniżki cen
Reklamy
W orientacji marketingowej:
Występuje zintegrowanie elementów a nie stosowanie ich pojedynczo
Zaczęto się zastanawiać gdzie leży problem
Początek tej orientacji to lata 50-60-te
Marketing - zyskowne zaspokajanie potrzeb klientów
Produkt - w ujęciu marketingowym służy do zaspokajania potrzeb i dzieli się na 3 części:
Rdzeń - funkcje
Produkt rzeczywisty - opakowanie, cena, marka, jakość, materiał, surowiec, szeroko pojęta obsługa, gwarancja, sposób sprzedaży
Produkt potencjalny - zestaw dodatkowych korzyści, których klient się nie spodziewa nabywając produkt Np. rozszerzona gwarancja, sposób dostawy, montaż, zniżki na dodatkowe wyposażenie
Cykl życia produktu - okres od momentu wprowadzenia do momentu wycofania produktu z rynku:
Wprowadzenie - przedsiębiorstwo ponosi koszty związane z wypromowaniem produktu, Np. uzyskanie patentu na dobro, (w usługach nie ma patentów)
Wzrost
Dojrzałość
Spadek
Macierz BCG - Boston Consulting Group:
Cena - wartość produktu wyrażona w formie monetarnej, elementy:
Rabaty
Upusty
Sprzedaż ratalna
Odroczenie płatności
Kredyt kupiecki
Forma zapłaty (płacenie gotówką lub kartą)
Strategia zbierania śmietanki - najpierw się winduje cenę, (jeśli produkt jest nowy i nie ma go na rynku) a potem je obniża jak dołączy konkurencja
Rozkładanie ceny na składowe Np. marża i opłaty stale w banku
Promocja - pochodzi od łacińskiego promovare:
Reklama - płatna, bezosobowa, skierowana do masowego odbiorcy (cechy reklamy), formy:
Telewizja - odpowiednie godziny w czasie największej oglądalności
Radio
Prasa
Internet
Ulotki
Plakaty
Banery
Jak trafić do odbiorców - trzeba lokować reklamę pod kątem produktu
Zabroniona jest reklama podprogowa - trafiająca do podświadomości (Np. w latach 50-tych w klatki filmu wpleciono reklamy Coca Coli i Popcornu - po wyjściu z kina ludzie zaczęli masowo kupować te produkty)
Reklama porównawcza jest dozwolona


(…)

… - tworzenie wizerunku firmy w otoczeniu, nawiązywanie dobrych relacji z otoczeniem
Promocja uzupełniająca - Np. darmowe próbki, gadżety w banku, banki szwajcarskie wysyłały każdej rodzącej matce czek na 20 franków jako zachętę do założenia konta i odkładania na przyszłość dziecka
Publicity - jest specyficzna forma sprzedaży, polegającą na robieniu szumu (rozgłosu) wokół firmy nawet w sensie negatywnym…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz