Promocja - pochodzi od łacińskiego promovare : Reklama - płatna, bezosobowa, skierowana do masowego odbiorcy (cechy reklamy), formy:
Telewizja - odpowiednie godziny w czasie największej oglądalności
Radio
Prasa
Internet
Ulotki
Plakaty
Banery Jak trafić do odbiorców - trzeba lokować reklamę pod kątem produktu
Zabroniona jest reklama podprogowa - trafiająca do podświadomości (Np. w latach 50-tych w klatki filmu wpleciono reklamy Coca Coli i Popcornu - po wyjściu z kina ludzie zaczęli masowo kupować te produkty) Reklama porównawcza jest dozwolona Sprzedaż osobista - sprzedaż poprzez bezpośrednie namawianie do kupna przez akwizytora Marketing interakcyjny - sposób oddziaływania pracownika na klienta Sprzedaż telefoniczna tez jest forma marketingi interakcyjnego Sponsoring :
Finansowy
Rzeczowy Lokowanie PR - tworzenie wizerunku firmy w otoczeniu, nawiązywanie dobrych relacji z otoczeniem Promocja uzupełniająca - Np. darmowe próbki, gadżety w banku, banki szwajcarskie wysyłały każdej rodzącej matce czek na 20 franków jako zachętę do założenia konta i odkładania na przyszłość dziecka Publicity - jest specyficzna forma sprzedaży, polegającą na robieniu szumu (rozgłosu) wokół firmy nawet w sensie negatywnym
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)