To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Organizacja jako taka Tożsamość organizacji będzie bezpośrednio wynikać ze specyficznego sposobu działania/ np. obsługi klienta, tworząc właściwą dla danej organizacji, rozpoznawalną kulturą. To właśnie ona, powinna stanowić podwaliny każdego przedsiębiorstwa. Jest to bowiem, ten trzon, który wręcz konstytucyjnie poprzez sformułowanie: celów, wartości oraz zadań dla organizacji zaczyna tworzyć podwaliny tożsamości organizacji. Efekty stosowania unikatowości działania, odnoszące się do celów organizacji, strategii oraz obejmujące zakres i różne typy zachodzących relacji będą zauważalne z kulturze organizacji. Należy jednak pamiętać, iż wiązanie tożsamości z konkretnym typem organizacji będzie zależeć od: wielkości organizacji, dominujących form zatrudnienia, stosowanych metod zarządzania, z poziomem aktywności personelu, w jego zaangażowaniem w realizację usługi. Konieczne więc, wydaje się umiejętne wykorzystanie marketingu relacyjnego, który na pierwszym miejscu stawia relacje interpersonalne, uzmysławiając tym samym konieczność układu partnerskiego, symetrycznego pomiędzy stronami. Dla usługodawcy, będzie to oznaczało wypracowanie własnej kultury organizacji, a dla usługobiorcy nie tyle świadomość uzależnienia, co poczucie partnerstwa i wspólne kreowanie wartości końcowej. W usługach medycznych, wypracowanie takiego układu stało się możliwe, dzięki upodmiotowieniu pacjenta, który dopiero wówczas stał się podmiotem relacji usługowej. Determinantą tej zmiany było między innymi opracowanie praw pacjenta - pacjent nabył nie tylko praw, aby stać się klientem, ale także, aby wspólnie doprecyzować zlecenie, angażując się w jego wykonanie. Z drugiej strony od intensywności, zaangażowania oraz osobowości pracowników zatrudnionych w proces świadczenia usługi, zależeć będzie jakość wykonania i poziom obsługi. K.Rogoziński stawia więc tezę, że „lekarz zatrudniony na kilku etatach, w różnym stopniu może się identyfikować z organizacjami w których pracuje”. I tutaj warto postawić kolejne pytanie - jakie elementy stają się istotne dla menadżerów w dobie prywatyzacji i restrukturyzacji zakładów?
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)