To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Co daje firmie stosowanie segmentacji rynku?
lepsze zaspokojenie potrzeb klientów
trafniejsze stosowanie
możliwość kontrolowania rynku
szybsze działanie
trafny wybór i przygotowanie instrumentów
lepsza możliwość wykorzystania działalności rynkowych
trafniejsze lokowanie na rynku środków postępowania marketingowego
Co uzasadniałoby stosowanie tzw. Marketingu różnicowego
Nasycenie rynku dotychczasową ofertą
Chęć wzmocnienia pozycji konkurencyjnej
Co odróżnia orientację marketingową w firmie od orientacji promocyjnej?
Zorientowanie na potrzeby dostawców
Zintegrowanie działań rynkowych firmy
Przejawy typowe dla orientacji humanistycznej i społecznej
Tzw. Firmy ekologiczne
Wzrost zainteresowań firm problematyki etyki
Rozwijanie koncepcji tzw. Zarządzania na czas kryzysu
Co to są motywy postępowania konsumentów?
względnie trwałe przesłanki, którymi kierują się konsumenci w różnych sytuacjach w różnych sytuacjach rynkowych
Konkurencja Oligopolistyczna
Na rynku występuje kilka dużych firm, które mogą wpływać na rynek ale nie mogą podporządkować sobie pozostałych firm
Istota Marketingu MIX
Jest to kombinacja środków marketingowych użytych dla najbardziej efektywnego obsłużenia każdego segmentu rynku.
konsumenci rynku oczekują pewnego zespołu użytkowości (produkt, udostępnienie, informacja, cena)
Użyteczności: stanowią instrumenty - 1. produkt 2. płace 3. prace 4. promocja 5. 6. Marketing MIX jest w założeniu system…
Założenia modelu anatomicznego
Każda firma jest przeszkodą albo ograniczeniem dla pozostałych
Każda firma ma specyficzną przewagę nad innymi (w tym układzie) np. usługi bankowe (bank patentów) krótkotrwała przewaga
Otoczenie firmy polega ciągłym zmianom i pod coraz nowym względem firma może uzyskać przewagę albo być zagrożona
Firma, która chce się utrzymać w układzie konkurencyjnym musi określać swoje miejsce w tym układzie, zdobywać chronić inaczej będzie wyparta z tego układu
Elementy etapów budowy strategii marketingowej
Segmentacja rynku
Analiza otoczenia
Oznaczeni pozycji produktu lub firmy Sformułowanie tzw. Marketingu MIX
Podział i uruchomienie środków
Cechy wchodzące w skład klasy społecznej:
Systemy wartości uznawane
Zainteresowania
Style konsumpcji
Charakterystyczna … wydatków
(…)
… dochodzimy do tego czym kierują się ludzie w ocenach ofert)
9. Który z poniższych czynników utrudnia stosowanie motywów jako kryterium segmentacji rynków?
To że część motywów jest poza świadomością klientów
To że zwykle na rynku nie występuje jeden motyw i motywy się splatają
10.Które z praw należą do praw konsumenta za. Przez prezydenta J. Kenedie'ego
Prawo do głosu
Prawo do wyboru
Prawo do bezpieczeństwa…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)