opis stanowiska pracy stanowisko - najmniejsze elementy organizacji powstałe przez połączenie zadań do realizacji przez jednego pracownika stanowisko organizacyjne - można utożsamiać z etatem (zespół zadań, uprawnień i odpowiedzialności, wymagania kwalifikacyjne) przypisane pracownikowi stanowisko pracy - fizyczne miejsce i środki, narzędzie do wykonywania zadań (pomieszczenie+ biurko+ komputer; pomieszczenie + maszyna) STANOWISKO ORGANIZACYJNE STANOWISKO PRACY stanowisko pracy jest tożsame ze stanowiskiem organizacyjnym
na 1 stanowisku pracy jest kilka stanowisk organizacyjnych (np. jedno stanowisko pracy obsługiwane przez jedno stanowisko organizacyjne)
jedno stanowisko organizacyjne i kilka stanowisk pracy (np. osoba usuwająca usterki)
stanowisko pracy projektuje technolog
każde stanowisko musi być nazwane
specjalista, główny specjalista, samodzielny specjalista
kierownik nie ma nikogo w firmie kto by
zespołu z nim współuczestniczył
Zakład - dyrektor zakładu
Pion organizacyjny - dyrektor ds.
Biuro - kierownik biura
Dział - kierownik działu Sekcja - kierownik sekcji
Stanowisko organizacyjne - niekiedy w randze specjalisty Pion organizacyjny - dyrektor ds.
Szefostwo - szef np. produkcji
Wytwórnia - kierownik wytwórni
Wydział - kierownik wydziału
Oddział - kierownik oddziału
Zespół mistrzów - mistrz Brygada robocza - brygadzista
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)