To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
mBank nie posiada swoich własnych bankomatów - na podstawie umowy z siecią bankomatów Euronetu, klienci posiadający konta w mBanku mogą dokonywać wypłat gotówki bez prowizji właśnie z urządzeń należących do tej sieci. Jest to pewien minus oferty banku, ponieważ sieć Euronetu nie jest mocno rozbudowana. Alternatywą i nowością są tzw. mKioski. mKioski mają pojawić się we wszystkich największych miastach w Polsce i będą usytuowane w centrach handlowych i supermarketach. Umożliwi to po pierwsze możliwość bezprowizyjnej wpłaty na rachunek w mBanku, ale także założenie nowego konta i uzyskanie informacji o ofercie banku. 3.4 Promocja mBank poniósł ogromne koszty budowy systemu informatycznego, dlatego też środki przeznaczone na promocję produktów i kreowanie wizerunku były ograniczone. Z tego powodu kampania reklamowa nie odbyła się z wielkim rozmachem. Na początku działalności, gdy bank nie miał jeszcze dużej liczby klientów a w związku z tym nie posiadał znaczących obrotów pojawiło się tylko kilka reklam telewizyjnych, których celem było budowanie wizerunku w świadomości potencjalnych klientów. Następnie zarówno w prasie powszechnej („Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”) oraz specjalistycznej („Profit”, „Gazeta Prawna”) pojawiły się różnorodne reklamy, które nadal budowały markę oraz promowały produkty banku. Równocześnie w większych miastach pojawiały się sukcesywnie billboardy w dwóch seriach: „mBank - Ludzi i pieniądze traktujemy serio” oraz „mBank i żaden inny”. Pierwsza z nich podkreślała zalety bankowości internetowej oraz bardzo korzystne oprocentowanie rachunków. Na plakatach pojawiły się m.in. następujące hasła reklamowe: „Chodziłem do banku... ale już nie muszę” „Lokaty terminowe to nie to... co lokata a vista eMax”
„Miałem ROR 7,99%... mam eKonto 15,5%”
„Pieniądze to lubią 15,5% - eKonto”
„mBank najlepsze stopy na pewnym gruncie”
Druga seria natomiast akcentuje nadal zalety bankowości internetowej, a także próbuje wzbudzić pozytywne skojarzenia (wolność, niezależność, wygoda) z mBankiem. Wśród haseł reklamowych znalazły się:
„Wygodny dla wygodnych”
„Wolność, niezależność, bankowość”
„Czy stać Cię na inny bank?
„Otwarty dla otwartych”
„Prawdziwą wolność daje jeden bank”
„Wiara czyni cuda, mBank czyni bogatszym”
„Podwyżkę to możesz dać, ale komuś”
„Tu uzyskasz licencję na zarabianie”
„Tutaj być oznacza mieć”
Równocześnie na większą skalę rozpoczęto działania promocyjno-informacyjne w sieci Internetu - pojawiły się banery na ważniejszych portalach m.in. Onet, Interia, Wirtualna Polska i inne. Bank rozpoczął współpracę ze specjalistycznymi portalami finansowymi, aby ułatwić potencjalnym klientom dotarcie do najbardziej aktualnych informacji na temat oferty banku. Wielu użytkowników bezpłatnych kont e-mailowych dostaje regularnie reklamy mBanku. Na oficjalnej stronie mBanku można znaleźć wiele cennych informacji, aktualne promocje i oferty ograniczone czasowo. Bank wspólnie z różnymi firmami opracowuje ciekawe promocje. Ostatnio z okazji trzecich urodzin banku zaoferowano co trzeciemu klientowi możliwość otrzymania karty kredytowej bez żadnych dodatkowych opłat. Promocja świąteczna przygotowana wspólnie z firmą Reserved pozwala na zakup odzieży z 10% rabatem pod warunkiem zapłaty kartą mBanku. Równocześnie trwa inna promocja, w której każdy zakup dokonany przy użyciu karty jest szansą na wygranie cennych nagród.
(…)
… (odpłatnie) przedstawienie dokumentów potwierdzających status studenta
Dla studentów mBank zrezygnował z udokumentowania wysokości stałych dochodów w wymaganej wysokości. Wystarczającymi dokumentami do przyznania karty kredytowej są: Zaświadczenie z uczelni (oryginał) zawierające nazwę uczelni i kierunku studiów, rok studiów oraz średnią ocen z ostatnich dwóch semestrów (względnie trzech trymestrów…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)