To tylko jedna z 9 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA Czasy, kiedy można było dokonywać operacji bankowych tylko przy tradycyjnym okienku kasowym już dawno minęły. Banki zdały sobie sprawę z tego, że tradycyjna forma komunikacji z klientami nie zaspokaja ich potrzeb oraz jest dla nich niewygodna. Klienci zazwyczaj musieli poświęcić czas na dotarcie do oddziału banku, potem stać w kolejce, sam bank również ponosił większe koszty obsługi.
Powoli rozwinięto jednak nowe metody dostępu do informacji o rachunkach i dokonywania operacji. Pierwszym pomysłem na poprawienie wygody klienta było użycie do tego celu telefonu - dziś w ofercie informację telefoniczną mają niemalże wszystkie banki. Kolejnym środkiem ku zwiększaniu komfortu realizacji operacji przez klienta stały się bankomaty, początkowo umożliwiające tylko dokonywanie wypłat gotówki z rachunku, później również wpłat oraz dokonywanie przelewów. Obecnie oplatają one świat coraz gęstszą siecią pozwalając na dokonanie tego prawie w każdym miejscu na świecie, przez 24 godziny na dobę. Po bankomatach przyszła kolej na komputery i internet. W ofercie banków pojawił się tzw. home banking, polegający na bezpośredniej komunikacji klienta z bankiem za pośrednictwem modemu, komputera oraz specjalnego oprogramowania.
W końcu pojawiła się bankowość internetowa, która coraz częściej zastępuje i wypiera home banking. Zasadnicza różnica między nimi polega na tym, że w pierwszym przypadku użytkownik łączy się przy pomocy specjalnego oprogramowania (często specjalną, dzierżawioną linią) bezpośrednio z serwerem bankowym, podczas gdy w drugim wystarcza popularna przeglądarka internetowa.
Sposoby korzystania z bankowości elektronicznej Pod pojęciem bankowości elektronicznej kryje się grupa usług oferowanych przez banki, do których dostęp odbywa się za pośrednictwem urządzeń elektronicznych oraz łącza telekomunikacyjnego. W zależności od tego za pomocą jakiego urządzenia łączysz się z bankiem mogą to być usługi bankowe za pośrednictwem:
komputera,
telefonu,
bankomatu,
POS-u.
Usługi zaliczane do bankowości elektronicznej przede wszystkim ułatwiają dostęp do rachunku bankowego. W zależności od banku i oprogramowania dostęp może być ograniczony jedynie do biernego wglądu w stan konta oraz uzyskania informacji o pozostałych usługach banku albo umożliwiający dokonywanie operacji na koncie takich jak przelewy, czy zakładanie lokat.
Bankowość elektroniczna za pośrednictwem komputera W ramach bankowości elektronicznej za pośrednictwem komputera możemy rozróżnić:
Internet banking - dostęp do rachunków bankowych za pośrednictwem przeglądarek internetowych,
Home Banking - obsługa rachunków przez modem za pomocą specjalnego oprogramowania.
(…)
… Rodzaj klienta Klienci indywidualni Nazwa rachunku podstawowego eKonto Oprocentowanie rachunku Bank oferuje również rachunek eMax o oprocentowaniu 16,50%. Miesięczna kapitalizacja odsetek. Zakładanie konta Aby korzystać z usług internetowych mBanku należy założyć rachunek bankowy w mBanku. W tym celu klient może (do wyboru): skontaktować się z operatorem za pomocą mLinii (0-801 mBank czyli 0-801 36 22…
… Oprocentowanie rachunku Kwartalna kapitalizacja odsetek Zakładanie konta Aby korzystać z usługi bankowości internetowej w Lukas Banku należy założyć rachunek ROR i zgłosić zainteresowanie usługą internetową w oddziale przez wypełnienie odpowiedniego wniosku. Posiadacze rachunku ROR mogą przesłać wniosek także za pośrednictwem Internetu, jednak aby aktywować usługę LUKAS e-Bank będą musieli złożyć wizytę w oddziale banku. Nazwa banku Bank Śląski SA Telefon 0-800 65 66 66 Strona www http://www.bsk.com.pl Nazwa usługi BSKOnLine Rodzaj klienta Klienci indywidualni Nazwa rachunku podstawowego Konto z Lwem Oprocentowanie rachunku Miesięczna kapitalizacja odsetek
Zakładanie konta Aby korzystać z systemu BSKOnLine należy przesłać wniosek rejestracyjny, który jest udostępniony na stronie internetowej banku…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)