Bankowość internetowa - omówienie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 700
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Bankowość internetowa - omówienie - strona 1 Bankowość internetowa - omówienie - strona 2 Bankowość internetowa - omówienie - strona 3

Fragment notatki:


BANKOWOŚĆ INTERNETOWA - jedna z form bankowości elektronicznej, która stanowi pakiet usług dostępnych na stronach www;
- polega na przeprowadzaniu usług i transakcji bankowych z wykorzystaniem sieci Internet;
- pierwszym bankiem polskim, który stworzył wirtualny oddział był Powszechny Bank Gospodarczy z Łodzi;
- pierwszy bank działający wyłącznie w Internecie to mBank.
1. konto internetowe Jest to rachunek oszczędnościowo-kredytowy, który umożliwia obsługę za pośrednictwem Internetu. Generalnie wyodrębnić można dwa rodzaje kont internetowych: a) konta wyłącznie internetowe - obsługa jedynie za pośrednictwem Internetu, wspomagane przez telefoniczne kanały dystrybucji oraz sieć bankomatów.
Rachunki takie prowadzone są przez banki internetowe (wirtualn e) . Infrastruktura banku wirtualnego istnieje tylko w systemie komputerowym, nie istnieją bowiem fizyczne oddziały, podstawowym kanałem komunikacji klienta z bankiem jest Internet, jak również inne kanały elektroniczne: WAP, SMS, telefon, IVR. b) konta z dostępem do Internetu - obsługa za pośrednictwem tradycyjnych oddziałów, ale dodatkowo oferuje usługi przez Internet (oferowane przez większość banków).
Elementy bankowości elektronicznej: samoobsługa;
dostęp do wszystkich usług i produktów;
różnorodność możliwości dostępu do konta;
dowolność miejsca i czasu.
Fazy rozwoju usług bankowych w Internecie: Faza pierwsza: Internet jako narzędzie marketingu i promocji
faza druga: wprowadzenie interakcji z klientem
faza trzecia: pełny zakres transakcji i usług bankowych:
podgląd historii rachunku bankowego
sprawdzenie stanu salda rachunku
zlecenie stałe
dokonywanie przelewów
wnioski o kredyty
możliwość tworzenia lokat terminowych
operacje niefinansowe np. wnioski o karty kredytowe.
Idealne konto bankowe powinno zapewniać: - wysoki dochód z oprocentowania, - jak najniższe koszty obsługi, - max funkcjonalność oraz bezpieczeństwo.
2. Internetowe kontra fizyczne Obsługa rachunku przez bank internetowy jest znacznie tańsza. Oprocentowanie rachunków dla klientów indywidualnych w bankach internetowych i wybranych bankach tradycyjnych.
Bank
Nazwa konta
Oprocentowanie miesięczne
mBank*
eKONTO
3%
Inteligo*
Konto Inteligo
1,98-4,22%
Volkswagen Bank direct*
e-direct Pakiet Standard
4%
PKO BP
e-SUPERKONTO
1,9%
PKO BP
SUPERKONTO
0,1%


(…)

… tradycyjnych.
 
mBank
Inteligo
Volkswagen Bank direct
PKO BP
BZWBK
BPH PBK
Dostęp przez telefon
+
+
+
+
+
+
Dostęp przez SMSy
+
+
 
 
+
+
Dostęp przez WAP
+
+
 
+
+
+
Dostęp przez IVR
+
+
+
+
+
+
Zlecenia stałe
+
+
+
+
+
+
Polecenie zapłaty
+
+
+
+
+
+
Przelew do ZUS
+
+
+
+
+
+
Przelew do US
+
+
+
+
+
+
Debet
+*
+
 
+
+
+
Kredyt odnawialny
+
 
+
 
+
+
Karta płatnicza
+
+
+
+
+
+
Karta wirtualna…
… mLOKATA eMAX lokata mBIZNES Max.
Bezpieczeństwo
Środki finansowe zgromadzone w mBanku przez Klientów indywidualnych są chronione, zgodnie z polskim prawem bankowym, przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny, którego podstawowym zadaniem jest ochrona wkładów pieniężnych na rachunkach bankowych. Od 2002 roku gwarancjami funduszu w 100 % objęte zostały środki pieniężne o równowartości w złotych do 1.000 EURO…
… identyfikatory użytkownika: numery PIN kart płatniczych, hasło dostępu do serwisu telefonicznego, internetowego, WAP i SMS.
Hasła jednorazowe są wykorzystywane do bezpiecznego przeprowadzania poprzez Internet operacji na rachunkach w mBanku. Są one indywidualnie przydzielane na wniosek posiadacza rachunku i przesyłane pocztą w postaci list haseł jednorazowych. Hasła jednorazowe są niezbędne m.in…
… Inteligo, czy też mTransfer w mBanku. W przyszłości planuje się także wprowadzić usługi: doradztwo on-line i pieniądz elektroniczny 5. Bezpieczeństwo Wyniki raportu dotyczącego zbadania przyczyn niechęci do bankowości internetowej.
Czynnik
Procentowy udział
Brak potrzeby korzystania z takich usług
68,0
Obawy o bezpieczeństwo
16,0
Przywiązanie do fizycznego oddziału
2,9
Przywiązanie do obecnego oddziału…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz