To tylko jedna z 13 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
WYKŁADY – dr Jadwiga Stobiecka 1. LITERATURA: - „Badania marketingowe. Techniki i metody” S. Kaczmarczyk, po r. - „BM. Teoria i praktyka” K.Mazurek, 2005r. - „BM – podstawowe warunki” A.Sagan 2. Egzamin: 4.0 z ćwiczeń = zwolnienie z części egzaminu: 60% teoria + 40% zadania WYKŁAD 1 – 22.02.2010 BADANIA MARKETINGOWE: 1. to celowe, systematyczne i obiektywne gromadzenie, przetwarzanie i analiza danych istotnych dla podejmowania decyzji z zakresu marketingu w przedsiębiorstwie. 2. wiążą daną organizację z jej rynkowym otoczeniem. Organizacja ta projektuje badania, gromadzi i analizuje oraz interpretuje dane, aby pomóc kierownictwu w zrozumieniu otoczenia, zidentyfikowaniu problemów i sprzyjających sytuacji oraz w rozwoju i przeprowadzaniu badań na określonych rynkach. ELEMENTY KONIEFCZNE DO PODJECIA DECYZJI O ZROBIENIU MB: Czy jest dużo czasu na podjęcie decyzji? Czy nie ma potrzebnych informacji do podjęcia decyzji? Czy decyzja ma znaczenie strategiczne? Czy wartość uzyskanych informacji przewyższa koszt ich pozyskania? ROZWÓJ BADAŃ: Od do projektów badawczych systemów badań masowego marketingu mikromarketingu badań segmentacyjnych badań kohortowych agregacji danych danych indywidualnych oddzielnych baz danych hurtowni danych gromadzenia danych wspomagania decyzji badań przekrojowych badań wzdłużnych subiektywnych behawioralnych statystyki data mining metod powszechnych metod specjalnych PODZIAŁ BADAŃ ze względu na: 1. FUNKCJE: a. Opisowe – cel: sporządzenie charakterystyki rynku, procesu, zdarzenia b. Wyjaśniające – szukanie przyczyn, zdarzeń i ich skutków c. Prognostyczne – przewidywanie zmian procesów w przyszłości d. Innowacyjne – poszukiwanie możliwości zmian (np. nowych produktów). e. Kontrolne – badanie skutków prowadzonych działań 2. PRZEPŁYW INFORMACJI: a. Pierwotne b. Wtórne 3. POZIOM POMIARU: a. Jakościowe b. Ilościowe 4. SYSTEMATYCZNOŚĆ: a. Ciągłe b. Okresowe c. Sporadyczne – ad hoc: zagrożenia i szanse 5. KOLEJNOŚĆ ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW: a. Rozpoznawcze, wyjaśniające – mają na celu precyzyjne sformułowanie problemu i hipotez badawczych, określenie kierunków rozwoju programu badawczego, wyjaśnienie pojęć i
(…)
… (np. dział sprzedaży).
+
Źródła zewnętrzne: wtórne (sprawozdania, bazy danych) i pierwotne
Warstwy marketingowej bazy danych:
- dane populacyjne
- dane związane z systemem kodów pocztowych
- dane z kont bankowych
- dane o posiadaniu samochodu
- dane o niewypłacalności klienta
- bazy transakcyjne
- dane genetyczne, biograficzne
KLASYFIKACJA TECHNIK DATA MINING
Techniki Data Minig
OPISOWE
Anzaliza…
… maja do czynienia z ogromna roznorodnosci produktow,, potencjalnie bedacych zrodlem……
WYKŁAD 7 - 12.04.2010r.
4 Skale (własności) -> na pewno na egzaminie !!!!
Skala nominalna – frakcja (ułamek), określenie %, wartość dominująca, przyporządkowanie (np. płeć, kolor),
nie ma jednostki miary, nic nie mierzy.
Skala porzadkowa- wyznaczenie mediany, ustawienie w szeregu – ale bez porównania danych, wartości…
…
intensywność, klasy posiadają różne jednostki miary.
Graiczna forma skal: numeryczny, obrazkowy (graficzny), kombinowany, werbalne.
WYKŁADY – dr Jadwiga Stobiecka
1. LITERATURA:
- „Badania marketingowe. Techniki i metody” S. Kaczmarczyk, po r.
- „BM. Teoria i praktyka” K.Mazurek, 2005r.
- „BM – podstawowe warunki” A.Sagan
2. Egzamin:
4.0 z ćwiczeń = zwolnienie z części egzaminu: 60% teoria + 40% zadania…
… kohortowe:
Kohorta – zbiór jednostek, które doświadczają tego samego wydarzenia w takim samym przedziale czasu.
Badania kohortowe są analizą generacyjną zmian wzorców konsumpcji. Jest to wielokrotny pomiar tych
samych zmiennych, alokowany na różnych próbach (brak stałego panelu) w ramach poszczególnych
kohort, tym samym narzędziem pomiaru.
Analiza:
Efekt kohortowy (analiza różnic reakcji konsumentów…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)