To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Przyjmując za punkt odniesienia macierz BCG produkty firmy można pogrupować w następujący sposób:
Rys.3 Macierz BCG dla produktów Sokołowskich Zakładów Mięsnych
Źródło: Opracowanie własne.
Powyższa tabela wskazuje, że produktami cieszącymi się największą popularnością i generującymi nadwyżkę finansową są wszelkiego rodzaju przetwory mięsne i mięsa. Pozwalają one na dofinansowanie produkcji pozostałych wyrobów. Natomiast pozycja konserw na rynku jest niepewna, ale właściwie dofinansowane i zareklamowane mogą stać się w przyszłości produktami chętnie nabywanymi przez klientów i zająć pozycję „gwiazdy”.
Tłuszcze z kolei to produkty stopniowo wycofywane z rynku, gdyż ich sprzedaż stopniowo obniża się, co jest skutkiem mody na zdrową żywność i ograniczaniem tłuszczów do minimum.
Analiza cyklu życia produktu. Opierając się na koncepcji cyklu życia produktu, mięsa znajdują się w fazie wzrostu , ponieważ ich sprzedaż szybko wzrasta, generują zyski, mają szeroką i stale powiększającą się rzeszę nabywców. Przetwory mięsne znajdują się w fazie dojrzałości , mają ustabilizowaną pozycję na rynku, generują wysokie zyski, pod warunkiem jednak, że będzie umiejętnie stosowana promocja.
Tłuszcze natomiast znajdują się w fazie schyłkowej . Jest to wynikiem zmian dokonujących się w potrzebach i preferencjach konsumentów powodujących zanik powodzenia tego produktu na rynku.
Cena: Firma „Sokołowskie Zakłady Mięsne” S.A. prowadzi strategię przywództwa kosztowego, co jest wynikiem prowadzonej modernizacji maszyn i urządzeń, która umożliwi zwiększenie efektywności i rozmiarów produkcji. Następstwem tych działań będzie obniżenie kosztów produkcji i tym samym zwiększenie konkurencyjności spółki.
Czynniki istotne w procesie ustalania cen na produkty oferowane przez „Sokołów” S.A. to: Wielkość popytu: Klienci poszukują produktów o niskiej cenie i wysokiej jakości, bez konserwantów. Popyt na mięso nie zmniejszy się nawet przy podwyższonej cenie, natomiast popyt sezonowy występuje w przypadku wędlin grillowych (okres letni). Na rynku firmy istnieje zależność między ceną, a jakością produktów. Konkurencja: Ceny konkurentów kształtują się na poziomie zbliżonym do naszych cen z uwagi na dużą substytucyjność towarów, ponadto konkurenci szybko reagują na zmiany cen, zazwyczaj obniżając swoje ceny. Udział w rynku: Obecnie firma osiągnęła 20 % udział w rynku i zamierza w najbliższym czasie jeszcze go zwiększyć, poprzez zdobycie nowych segmentów rynku.
(…)
…. Jednocześnie stanowi wiodącą myśl starannie przygotowanej kampanii reklamowej. Prowadzenie kampanii reklamowej w TV uzasadnia, iż produkty są wyrobami o zasięgu ogólnopolskim.
Aby ułatwić klientom rozpoznawanie produktów oferowanych przez Spółkę zaproponowano nowe logo SOKOŁOWA - w kształcie liścia dębu. Stworzono cały system identyfikacji wizualnej, którego elementy bazują na logotypie. W ramach sprzedaży tworzone są akcje promocyjne, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, np. w sieciach handlowych konkurs konsumencki nawiązujący do „Koła fortuny”. Promocja adresowana jest także do partnerów handlowych, np. w sprzedaży hurtowej - „zdrapka”. Prowadzone są również programy lojalnościowe „Partner SOKOŁÓW” i P-50. Dobre sklepy detaliczne zapraszane są do ścisłej współpracy z producentem w ramach tych programów.
Wszystkie zakłady Grupy SOKOŁÓW produkują zgodnie z dobrą praktyką produkcyjną pod stałym nadzorem Inspekcji Weterynaryjnej, wykorzystując system kontroli HACCP. W sierpniu 2002 roku SOKOŁÓw S.A. otrzymał certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001 przyznawany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji oraz - jako pierwszy w branży spożywczej w Polsce - certyfikat jakości AQAP wymagany…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)