To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Odbojnice, przyrządy wyrównawcze
Odbojnice i przyrządy wyrównawcze montuje się na mostach kolejowych.
Zadaniem odbojnic jest ograniczenie skutków ewentualnego wykolejenia się taboru. Montuje się je wewnątrz toru, w odległości 190 200 mm od bocznej powierzchni główki szyny (rys. 5.39). Wykonuje się je z szyn lub kształtowników stalowych, zakończonych dziobem (rys. 5.40). Odbojnice mocuje się na obiektach, których długość przekracza 20 m, a także na obiektach krótszych, które są położone w tukach o promieniu mniejszym od 350 m oraz na krzywych przejściowych i w torach na stacjach.
Na obiektach inżynieryjnych z torem ułożonym na mostownicach lub bezpośrednio przymocowanych do konstrukcji obiektu o długości dylatacyjnej:
- większej niż 60 m - dla przęseł stalowych,
- większej niż 90 m - dla przęseł betonowych.
powinno się stosować przyrządy wyrównawcze (rys. 5.41). Są to urządzenia, które kompensują przenoszące się na tor deformacje przęseł. Umieszcza się je nad łożyskami ruchomymi.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)