To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Nowe wyzwania dla logistyki. Uzyskanie przewagi konkurencyjnej:
rozwinięcie nowych strategii: ECR, CMR ECR - to strategia efektywna obsługa klienta. Efektywna obsługa klienta polega na obsłudze trójkąta przedsiębiorąca + dostawca + klient
CMR - to strategia zarządzania reakcjami z klientem. Zarządzanie aspektami relacji z klientem 3 poziomy: operacyjny (historia kontraktów, preferencji, akcje marketingowe), interaktywny (jest bardzo złożony np. zarządzanie korespondencją), analityczny (obróbka danych, tworzenie raportów, szukanie przekrojów)
wyjście po za obszar produkcji:
- włączenie do procesu produkcyjnego dostawców, podwykonawców, dystrybutorów, klientów. (po to aby oddziaływać na otoczenie)
- zajęcie się koncepcją produktów i systemów logistycznych
- wprowadzenie metod zarządzania projektami
- reengineering procesów
zwiększenie dostępności produktów:
- nowe struktury zaopatrzeniowe i dystrybucyjne w przedsiębiorstwie i po za nim.
Przykłady rozwiązań:
- firma LEXMARK - eliminacja magazynów krajowych, dostawy z magazynu europejskiego (wpływ technologii, systemów informatycznych, komputeryzacji)
- firma BIOMERIEUX - europejski magazyn dystrybucyjny
- firma MICHELIN - 20 ogólnych magazynów w europie
Metody zarządzania projektami:
- poziom analityczny - tworzenie raportów, syntez i na tej podstawie stworzyć konkretne działania
Nowe funkcje logistyki. logistyczna integracja geograficzna - strategia ta powstała po to aby połączyć rozmieszczone po całym świecie różnego rodzaju infrastruktury krajowe w europejskie (globalne). Dzieje się to np. za sprawą fuzji.
logistyczna integracja sektorowa - odnosi się do łańcucha dostaw. Strategia ta chce łączyć łańcuch dostaw niezależnie od ilości przedsiębiorstw. Stosuje się do tego system MSM. - integracja techniczno logistyczna - czyli wszystko to co dotyczy pewnego zintegrowania, np. sposób ułożenia palet, jak zostaną przewiezione (obejmuje sferę techniczną)
- integracja komercyjno logistyczna - dotyczy spraw handlowych (sfera zarządzania), np. dopasowanie czasu pracy (pracujemy w różnych kulturach) lub zaopatrzenia.
- integracja marketingowo logistyczna - łączy się z wprowadzeniem nowych produktów i reklamy
logistyczna integracja przedsiębiorstw - to integracja wewnątrz przedsiębiorstwa, logistyka powinna wpływać na większość funkcji przedsiębiorstwa. Logistyka powinna integrować się z produktem, np. kwestia opakowania - czyli jak opakować produkt przed jego powstaniem,
- integracja logistyki z produktem
(…)
…, większe koszty Większa kontrola kredytu Zaleta: lepsze wykorzystanie k. obrotowego Wada: możliwe obniżenie sprzedaży Zmiana cyklu dostaw z 7 na 4 dni Wada: wyższe koszty produkcji Zaleta: większa sprzedaż Wada: większe koszty serwisu Plan produkcyjny
Zaopatrzenie
Magazyn
Dział produkcji
Magazyny produktów gotowych
Dystrybucja
KLIENT
Aby zapanować nad materiałami, zasobami (też ludzkimi) korzystamy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)