To tylko jedna z 42 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
...Bliższe i dalsze przedsiębiorstwa
Otoczenie przedsiębiorstwa – suma stale zmieniających się czynników i procesów, z którymi wchodzi ono w różnorodne interakcje.
Otoczenie przedsiębiorstwa stanowi siłę zewnętrzną wobec marketingu, która to tworzy szanse bądź zagrożenia dla jego działania
Otoczenie składa się z makrootoczenia i mikrootoczenia
Makrootoczenie + mikrootoczenie = otoczenie
Makrootoczenie – składa się z czynników o szerszym zasięgu, które determinują w podobny sposób działania podmiotów gospodarczych. Wywiera istotny wpływ na mikrootoczenie.
Przedsiębiorstwo nie ma wpływu na makrootoczenie i musi się do tych uwarunkowań dostosowywać.
Mikrootoczenie przedsiębiorstwa (bliższe, rynkowe,wektorowe, konkurencyjne) bezpośrednio oddziałuje na przedsiębiorstwo. Na elementy mikrootoczenia przedsiębiorstwo może mieć wpływ....
...PLANOWANIE NOWEGO PRODUKTU(CYKL INNOWACYJNY):
1. Tworzenie pomysłu:
Czy ten pomysł jest wart rozważania?
2. Selekcja pomysłów:
Czy pomysły na produkt są zgodne z celami, strategiami i zasobami przedsiębiorstwa?
3. Rozwój i testowanie koncepcji produktu:
Czy można znaleźć dobrą koncepcję produktu, którą konsumenci będą skłonni wypróbować?
4. Rozwój strategii marketingowej:
Czy potrafimy stworzyć efektywną pod względem kosztów strategię marketingową, na którą byłoby nas stać?
5. Analiza ekonomiczna:
Czy produkt ten pozwoli osiągnąć oczekiwany zysk?
6. Rozwój produktu:
Czy stworzyliśmy produkt, który jest silny pod względem technicznym i handlowym?
7. Testowanie rynku:
Czy wielkość sprzedaży produktu spełnia nasze oczekiwania? (jeżeli NIE), Czy powinniśmy zwrócić pomysł do stadium rozwoju produktu? (6)
8. Komercjalizacja:
Czy wielkość sprzedaży produktu spełnia nasze oczekiwania? (jeżeli NIE), Czy można...
(…)
… (filozofie, modele) działania przedsiębiorstwa na rynku
orientacja produkcyjna (przeciwieństwo marketingowej, problem z wytworzeniem produktów a nie ze sprzedażą)
orientacja dystrybucyjna ( sprzedażowa)
orientacja marketingowa (rynkowa)
Gromadzenie informacji i przygotowanie Uruchomienie instrumentów instrumentów marketingowych (faza I) marketingowych (faza II)
Punkt wyjścia
Przygotowanie instrumentów…
… i jego elementy
Ceny i polityka rabatowa
Dystrybucja
Aktywizacja sprzedaży (komunikacja marketingowa)
Rezultaty działania np.
Sprzedaż i wyniki na sprzedaży
Udział w rynku
Wizerunek (image) przedsiębiorstwa, produktów, marek
Znajomość marki
Stopień zadowolenia i lojalności klientów
Etapy badań marketingowych:
Identyfikacja i określenie problemu (przedmiotu) badawczego
Sformułowanie hipotez badawczych
Wybór…
… w regularnych odstępach czasu wielokrotnych i powtarzalnych badań o określonym i najczęściej stałym zakresie przedmiotowym.
RODZAJE PANELI
Panele w sieci handlowej
Panel jednostek handlu hurtowego i innych zajmujących się obrotem towarowym, np. importerzy
Panel jednostek handlu detalicznego
Panele konsumentów
Indywidualnych
Gospodarstwa domowe
Panele specjalne
METODY SPECJALNE
Inaczej metody jakościowe…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)