Notatki z podstaw marketingu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1036
Wyświetleń: 6279
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Notatki z podstaw marketingu - strona 1 Notatki z podstaw marketingu - strona 2 Notatki z podstaw marketingu - strona 3

Fragment notatki:




...Bliższe i dalsze przedsiębiorstwa

Otoczenie przedsiębiorstwa – suma stale zmieniających się czynników i procesów, z którymi wchodzi ono w różnorodne interakcje.
Otoczenie przedsiębiorstwa stanowi siłę zewnętrzną wobec marketingu, która to tworzy szanse bądź zagrożenia dla jego działania
Otoczenie składa się z makrootoczenia i mikrootoczenia
Makrootoczenie + mikrootoczenie = otoczenie
Makrootoczenie – składa się z czynników o szerszym zasięgu, które determinują w podobny sposób działania podmiotów gospodarczych. Wywiera istotny wpływ na mikrootoczenie.
Przedsiębiorstwo nie ma wpływu na makrootoczenie i musi się do tych uwarunkowań dostosowywać.
Mikrootoczenie przedsiębiorstwa (bliższe, rynkowe,wektorowe, konkurencyjne) bezpośrednio oddziałuje na przedsiębiorstwo. Na elementy mikrootoczenia przedsiębiorstwo może mieć wpływ....


...PLANOWANIE NOWEGO PRODUKTU(CYKL INNOWACYJNY):
1. Tworzenie pomysłu:
Czy ten pomysł jest wart rozważania?
2. Selekcja pomysłów:
Czy pomysły na produkt są zgodne z celami, strategiami i zasobami przedsiębiorstwa?
3. Rozwój i testowanie koncepcji produktu:
Czy można znaleźć dobrą koncepcję produktu, którą konsumenci będą skłonni wypróbować?
4. Rozwój strategii marketingowej:
Czy potrafimy stworzyć efektywną pod względem kosztów strategię marketingową, na którą byłoby nas stać?
5. Analiza ekonomiczna:
Czy produkt ten pozwoli osiągnąć oczekiwany zysk?
6. Rozwój produktu:
Czy stworzyliśmy produkt, który jest silny pod względem technicznym i handlowym?
7. Testowanie rynku:
Czy wielkość sprzedaży produktu spełnia nasze oczekiwania? (jeżeli NIE), Czy powinniśmy zwrócić pomysł do stadium rozwoju produktu? (6)
8. Komercjalizacja:
Czy wielkość sprzedaży produktu spełnia nasze oczekiwania? (jeżeli NIE), Czy można...

(…)

… (filozofie, modele) działania przedsiębiorstwa na rynku
orientacja produkcyjna (przeciwieństwo marketingowej, problem z wytworzeniem produktów a nie ze sprzedażą)
orientacja dystrybucyjna ( sprzedażowa)
orientacja marketingowa (rynkowa)
Gromadzenie informacji i przygotowanie Uruchomienie instrumentów instrumentów marketingowych (faza I) marketingowych (faza II)
Punkt wyjścia
Przygotowanie instrumentów…
… i jego elementy
Ceny i polityka rabatowa
Dystrybucja
Aktywizacja sprzedaży (komunikacja marketingowa)
Rezultaty działania np.
Sprzedaż i wyniki na sprzedaży
Udział w rynku
Wizerunek (image) przedsiębiorstwa, produktów, marek
Znajomość marki
Stopień zadowolenia i lojalności klientów
Etapy badań marketingowych:
Identyfikacja i określenie problemu (przedmiotu) badawczego
Sformułowanie hipotez badawczych
Wybór…
… w regularnych odstępach czasu wielokrotnych i powtarzalnych badań o określonym i najczęściej stałym zakresie przedmiotowym.
RODZAJE PANELI
Panele w sieci handlowej
Panel jednostek handlu hurtowego i innych zajmujących się obrotem towarowym, np. importerzy
Panel jednostek handlu detalicznego
Panele konsumentów
Indywidualnych
Gospodarstwa domowe
Panele specjalne
METODY SPECJALNE
Inaczej metody jakościowe
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz