To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Siwek. Notatka składa się z 2 stron.
Negocjacje -to każda rozmowa której celem jest uzgodnienie stanowiska w sprawie, to także rozmowa w której 1 próbuje osiągnąć swój cel Cechy neg handlowych ; przedmiotem czynnik finansowy, każda strona może przerwać i szukać innego partnera, przewaga sił po stronie kupując Umiejetności negocjacj i1.analityczne gdy konieczne jest rozważenie b złożonych zależności między celami, 2.kontaktów międzyludzkich drobiazgowe śledztwo i umiejętność słuchania i zadawania pytań Osobiste umiejętności negocjacyjne dzielą się: 1.staranne przygotowanie znajomość zagadnień- nie pominięcie żadnego obszaru 2.znajomość omawianych zagadnień i procesów- chociaż jedna osoba musi być ekspertem 3.jasne wyrażanie myśli- staranne przygotowanie przemowy 4.dobry słuchacz-negocjator- powinien się interesować tematem 5.wydawanie dobrej oceny- uzyskanie poprawnej odpowiedzi 6.uczcuwość- współpraca i zaufanie7.perswazja- w przekonywaniu partnera eszystko ma istotne znaczenie 8.cierpliwość- po otrzymaniu oferty trzeba poświęcić odpowiednią ilość czasu na przeanalizowanie 9.asertywność i zdecydowanie- takie zachow w kluczowych momentach Konwencjonalne umiejętności negocjacyjne :1.stawianie pytań na które nie można odp tak/nie. 2.powtarzanie stwierdzeń drugiej osoby swoimi słowami, 3.milczenie po zadaniu pytania, 4.robienie od czasu do czasu podsumowania dla przypomnienia Niekonwencjonalne umiejętności negocjacyjne: 1.celowa dezinterpretacja strony przeciwnej 2.przejaskrawienie stanowiska strony przeciwnej 3.nieoczekiwane posunięcie 4.przygniecenie pytaniami style negocjacyjne termin I: 1.unikania- ignorowanie konfliktu 2.konfrontacyjny- konflikt postrzegany jako zagrożenie pozycji 3.przystosowania- niechęć do konfliktu podejście przegranego 4.kompromisu- dążenie do zażegnania 5.ptriarchalny- nagroda za posłuszeństwo i kontrola przez kary 6.oportunistyczny- unikanie bo prowadzi do przykrych konsekwencji 7.rzeczowy- działa na poziomie interesów rzeczowych i kotaktów międzyludzkich 8.kooperacyjny- konflikt jako metoda rozwoju Style negoc kryterium osobowości negocjatora : 1.chwilowo-kooperacyjny drobiazgowe analizowanie detali dążenie do logicznego rozwiązania 2.pasywno-współpracujący powszechne wartości współpraca i uleganie 3.pasywno-walczacy utrzymanie dobrych układów dzięki zręczności dyplomatycznej 4.aktywno-walczący duża aktywność przejmowanie inicjatywy Źródła zmian : 1.zewnętrzne(poza grupą leżące przymusiwe) polityka nastawiona na innowacje organ., konkurencja wew organ., zmiany regulacji prawnych 2.wewnętrzne(od członków grupy dobrowolne) rywalizacja, konflikty, nowe cele dla których potrzebna zmiana, nowa polityka lidera Założenia Uczenie się przez doświadczenia: 1. większość ludzi chce odgrywać większą rolę, rozwijać się, mieć prestiż 2.w ludz chce mieć większy wkład w osiąganie celów grupy niż posiadane kompetencje 3.ludzie chcą być akceptowani przez grupę 4.grupa-zespół stanowią największy punkt odniesienia 5.przyw musi uwzględniać zmienne okolicz
(…)
… równowagi Stresory: szeroki zakres warunków wewnętrznych i zew zaliczanych do zdarzeń bodźcowych Negatywne skutki stresu: 1.pogorszenie psychologicznego funkcjonowania jednostki przez: lęk, gniew, pode poziom depresji, wypalenie zawodowe 2.na poziomie fizycznym: zmniejszenie efektywności pracy, spadek wydajności, wzrost wypadków, absencja 3.behewiorystyczne-zmiany w wydajności pracy, palenie i picie…
… zmiany-kiedy osoba jej nie widzi Czynniki wywołujące stres zależne od jednostki: 1.osobowość i temperament-osoba pesymistycznie nastawiona ma trudności do przystosowania i stresuje się 2.system wiedzy i poglądów-im większa wiedza i ilość lat nauki tym lepiej radzi sobie ze stresem 3.praktyczne umiejętności radzenia sobie ze stresem Panika-w sytuacjach skrajnych reakcji człowieka na sytuację zmiany, lęk…
… przywództwa Siły działające na rzecz zmiany: 1.charakter zasobów pracy-większa różnorodność kulturowa, wzrost liczby pracowników 2.technologia-szybsze i tańsze komputery, nowe urządzenia 3.wstrząsy ekonomiczne-zmiany cen kosztów prod 4.konkurencja-konk całego świata, fuzje i koncentracja firm 5.trendy społeczne-kolczyki, tatuaże, pokoje do czatóe inter 6.polityka światowa-rządy czarnych w afr p, otwarcie ryn…
… do procesu zmian ich przeciwników 3.wspieranie-okazywanie wsparcia i troski 4.nagradzanie akceptacji zmiany-nagrody dla pracowników 5.tworzenie uczącej się organizacji-mniejsze opory gdy organizacja jest zaprojektowana w sposób zapewniający ciągłe zmienianie Ucząca się organizacja cechy: 1.wspólna wizja z którą wszyscy się zgadzają 2.ludzie odrzucają starte sposoby myślenia i rutynę 3.traktują…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)