To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Nawierzchnia tłuczniowa i żwirowa
Nawierzchnia tłuczniowa jest obecnie rzadko stosowana [45]. Ma ona następujące zalety:
dobrze chroni dolne bale od uszkodzeń,
nacisk kół rozkłada się na większą powierzchnię, • ma większą trwałość niż nawierzchnia drewniana.
Wadą tej nawierzchni jest jej duży ciężar. Nawierzchnia tłuczniowa i żwirowa wymaga wykonania pomostu o grubości 10 4- 13 cm z tarcicy lub drewna półokrągłego ułożonych bez prześwitów na belkach poprzecznych lub dźwigarach głównych [208]. Nawierzchnia z tłucznia lub żwiru powinna mieć grubość nie mniej niż 13 cm (w środku szerokości) i minimum 7 cm przy krawężnikach [208], spadek poprzeczny obustronny 2 4- 3% (rys. 7.5).
Nawierzchnia tego typu trzyma wilgoć, więc jej podkład, tzn. dyle, okrąglaki lub półokrąglaki (rys. 7.6), należy dobrze zaimpregnować lub przykryć papą. Kiedyś zalecano, aby dodatkowo wypełniać przestrzeń między flisami gliną lub smołą drogową [16].
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)