To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Kładka w Tharandt, Niemcy
Konstrukcja wieloprzęsłowej kładki w Tharandt (w Niemczech) jest zakrzywiona w planie i w pionie (rys. 6.51). W planie na geometrię kładki składają się cztery łuki o promieniu 16,25 m (dwa prawe i dwa lewe) porozdzielane odcinkami prostymi. Spadki podłużne na obiekcie wahają się w zakresie wartości 6,50 -r 8,35%. Rozpiętości wszystkich szesnastu przęseł są równe i wynoszą po 7,35 m, całkowita długość pomostu wynosi 118 m. Drewniany dźwigar płytowy ma wysokość 22 cm nie posiada spadków poprzecznych (spadki te wykształcono dopiero odpowiednią konstrukcją nawierzchni chodnika). Szerokość użytkowa chodnika na kładce wynosi 2,50 m, a nawierzchnia asfaltowa ma grubość 2 x 3,5 = 7 cm ze spadkami poprzecznymi 2,5% do osi kładki. Wysokość balustrad, wykonanych ze stali nierdzewnej, wynosi 1,20 m. Wysokość piętnastu trójgałęziowych podpór pośrednich waha się od 1,20 m do 10,80 m. Wykonano je z rur stalowych. Kładka została wybudowana i oddana do użytku w 2004 roku przez firmę Schmees & Luhn.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)