To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Mosty belkowe z drewnianym pomostem tradycyjnym
Kładka dla pieszych o konstrukcji drewnianej, w mieście Brodnica w ciągu pieszym w Parku Wolności (przy Zamku) nad rzeką Drwęcą (rys. 6.11 i 6.12) została zbudowana na początku lat 80. XX wieku według projektu S. Nowaka i wykonana przez firmę z Cierpic k/Torunia (obecnie Andrewex) [61], [195], [202]. Składa się ona z dźwigarów z drewna klejonego oraz tradycyjnego pomostu i nawierzchni drewnianej.
Kładka jest konstrukcją jednoprzęsłową, o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Ze względów architektonicznych i wytrzymałościowych przekrój poprzeczny belki ma kształt krzywoliniowy (wygięty ku górze strzałką / = 1,25 m).
Długość całkowita kładki wynosi 35,84 m, a rozpiętość teoretyczna jest równa 35,14 m. Szerokość całkowita wynosi 3,40 m, a szerokość użytkowa w świetle poręczy ma 3,0 m.
Konstrukcja nośna kładki wykonana jest z 6 dźwigarów wykonanych z drewna klejonego, które mają zmienną wysokość od 0,72 na podporze do 1,60 w środku rozpiętości, Ich grubość jest równa 0,16 m. Rozstaw dźwigarów wynosi 0,57 m.
Dźwigary' te są oparte na żelbetowych monolitycznych przyczółkach. Nad przyczółkami, konstrukcja nośna jest stężona poprzecznicami drewnianymi.
Pomost wykonano w postaci tradycyjnej tzn. składającej się z poprzecznie, podłużnie i nawierzchni drewnianej ułożonej w jodełkę. Łącznikami tych elementów są gwoździe.
Podobną konstrukcję, choć o znacznie mniejszej rozpiętości, wybudowano w 2002 roku w Warszawie na terenie osiedla Wolumen (rys. 6.13 i 6.14).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)