Nauka o administracji - wykład 3

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 868
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Nauka o administracji - wykład 3 - strona 1 Nauka o administracji - wykład 3 - strona 2

Fragment notatki:

NAUKA O ADMINISTRACJI 11.01.2011
Dostosowanie administracji do potrzeb społecznych.
TRZECI DZIAŁ:
Nauka adminstarcji bada administrację w celu jej usprawnienia. W administracji można usprawniać wszystko, wszystkie poszczególne elementy które można wyodrębnić. Działalność = administrowanie w strefie zewnętrznej i wewnętrznej. Z punktu widzenia sprawności działania jest to praca biurowa, intelektualna, koncepcyjna, praca polegająca na ciągłym przetwarzaniu informacji, na jej obiegu.
Kolenjym elementem, któy można usprawnić są ludzie., którzy muszą posiadać kwalifikacje. Bo o wszystkim decyduje człowiek. Do tej sytuacji obywatela,p racownika można dodać - KULTURĘ ADMINITROWANIA. Wpływa on na ocenę administrcji, im wyższ kultura tym wyższe oceny, mniej narzekań. Kultura bez dodatku adm to zespól cech charakteryzujących człwieka, społeczeństwa, również w odniesienieu do dóbr. W ujęciu socjologicznym - zespół wartości któe wyznaje człowiek. Ma zabarwienie pozytywne. Odmiana negatywna to subkultura - środowiskowe, zamknięte przyjęte zwyczjae w grupie środowiskowej. Kultura i adm publi. ADMINISTRACJA jako działalność. Wyrózniamy 2 aspekty dzielące kulturę:
-aspekt organizacyjny-cechy charakteryzujące instytucję, która powinna być czytelna, przejrzysty układ dotyczący załatwiania spraw
-aspekt osobisty- dotyczy człowieka, pracownika adm publ, nie dotyczy interesanta, petenta. Postawa złowieka, któy pełni służbę misję, który niezależnie od dnia, musimy zachowywać się zgodnie z wymogami kultury administrowania.
PRZEPISY ADMINISTRACYJNE:
-przepisy dotyczące jawności postępowania w adminstracji,
-przepisy dotyczące sytucji pracowników,
-przepisy dotyczące odpowiedzialności pracowników, odpowiedzialności dyscyplinarnej, w większości przepisów za naruszenie godności zawodów, która dla ludzi dobrze wychowanych jest rzeczą oczywistą, zostaje ona sprecyzowana w szczególnych przepisach, któe nie mają rangi ustawowej, stanowią spisy pewnych wartości cech. Większość urzędów ma kodeksy etyki.
Kodeks etyczny przybył do Polski z USA, pierwsze przepisy obowiązywały przedsiębiorców, obowizki:
-zakaz dyskryminacji, mobbingu, molestowania
-obowiązek ochrony inf poufnych
-zasady kupowanian produktow
-zakaz konkurencji, korupcji
-zasady relacji między pracownikiem a interesantm
Obok tego obowiązują przepisy proceduralne, okreslaja sformalizowane sposoby postepowania wobec obywateli i innych ludzi, u nas zawarte w ustawie z 1962r. 2 SFERA REGUŁ KSZTAŁUTUJĄCYCH KULTURĘ OSOBISTĄ:
Chodzi o ustalenia obyczajowe, takt. Sprawy o któych pwoienien człowiek i wykorzystywać w swojej pracy zawodowej [np. ubiór, który świadczy o człowieku], przemawianie w 2 minutach tezba zawrzeć jego istotę, ułożyć to sobie, korespondencja prywatna, zwroty grzecznościowe. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz