Najprostsze modele przęseł - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 833
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Najprostsze modele przęseł - wykład - strona 1 Najprostsze modele przęseł - wykład - strona 2 Najprostsze modele przęseł - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Najprostsze modele przęseł tworzone z elementów dwuwymiarowych klasy e2
Najprostsze modele przęseł tworzone z elementów dwuwymiarowych klasy e2 są wykorzystywane przy modelowaniu przęseł płytowych (elementy płytowe). Rów­nież konstrukcje powłokowe (np. przęsła sklepione) modeluje się za pomocą ele­mentów dwuwymiarowych - z reguły powłokowych. Kluczowe-zagadnienie w mo­delowaniu przęseł przy wykorzystaniu elementów dwuwymiarowych sprowadza się do sposobu podziału płyty (tarczy, powłoki) na elementy skończone oraz określenia parametrów zastępczej płyty (tarczy, powłoki) dla różnych układów konstrukcyj­nych (przekrój pełny, otworowy, różnym kształcie i rozmieszczeniu otworów itp.). Wśród elementów dwuwymiarowych stosowanych w MES wyróżnia się następują­ce podstawowe typy: płytowy, tarczowy, płytowo-tarczowy i powłokowy. Opraco­wano znaczną liczbę elementów skończonych dwuwymiarowych, jednak praktycz­ne zastosowanie znajdują tylko niektóre, charakteryzujące się dużą efektywnością i uniwersalnością. W praktyce inżynierskiej wybór elementu jest bardzo ograniczo­ny i sprowadza się do wskazania jednego z kilku przyjętych przez twórcę programu.
W analizie przęseł płytowych z reguły elementy umieszcza się w jednej płasz­czyźnie (model e2, p2) niezależnie od ukształtowania przekroju poprzecznego, róż­nicując jedynie sztywności elementów w poszczególnych fragmentach przęsła (zmienna grubość, występowanie otworów lub ich brak itp.) (rys. 8.10). Stosowanie elementów dwumiarowych (e2) umieszczonych w przestrzeni trójwymiarowej (p3) niekiedy stosuje się w szczegółowej analizie np. mostów skrzynkowych (rys. 8.11).
Elementy trójwymiarowe w praktyce inżynierskiej są używane najczęściej w analizie efektów lokalnych. Stosuje się je, gdy zachodzi konieczność ustalenia np. lokalnego rozkładu naprężeń pod zakotwieniem kabla, w miejscu oparcia łożys­ka czy pod kołem pojazdu samochodowego (rys. 8.12).
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz