Motywowanie - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1603
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Motywowanie - wykład - strona 1 Motywowanie - wykład - strona 2 Motywowanie - wykład - strona 3

Fragment notatki:

MOTYWOWANIE         MOTYWOWANIE  –  polega na inspirowaniu pracowników, by próbując osiągnąć  cele osobiste realizowali cele firmy (organizacji).    MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW  •  Każdy z nas w procesie pracy kieruje się  wieloma różnymi  motywami – dążymy po prostu  do zaspokojenia różnych potrzeb. Rolą przełożonego jest poznanie tych motywów – co  pozwoli mu na skuteczne motywowanie   •  MOTYWOWANIE – polega na inspirowaniu pracowników, by próbując osiągnąć  cele osobiste realizowali cele firmy (organizacji).   •   Rodzaje bodźców:  •   pozytywne (nagrody, wyróżnienia),  •   negatywne (kary, upomnienia).  •   Nagroda wzmacnia zachowanie pracownika, natomiast kara  nie zawsze  eliminuje  naganne zachowanie u pracownika.     SCHEMAT POWSTAWANIA MOTYWACJI    •  POTRZEBA  •    •  NAPIĘCIE MOTYWACYJNE  •    •  NAPĘD, ENERGIA, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ  •    •  DZIAŁANIE  •    •  ZASPOKOJONA POTRZEBA  •    •  REDUKCJA NAPIĘCIA  MOTYWACJA - UJĘCIE ZAGADNIENIA  • Istotą systemu motywacyjnego jest  inspirowanie  pracowników do osiągnięć, w  przeciwieństwie do tradycyjnie pojmowanego motywowania, rozumianego jako   •  pobudzanie  pracowników do efektywnego wykonywania zadań.                             Czynniki motywacyjne ze względu na zakres ich oddziaływania    czynniki motywacyjne  wewnętrzne  zewnętrzne  uznanie, prestiż  płaca  rozwój  awans  samodzielność  pozycja w hierarchii  służbowej  poczucie samorealizacji  poczucie  bezpieczeństwa              WARTOŚCIOWANIE PRACY    ISTOTA WARTOŚCIOWANIA PRACY    Wartościowanie (stanowiska) pracy    Dotyczy tylko zakresu i treści pracy na konkretnym stanowisku pracy      Nie dotyczy wykonawcy ( i posiadanych przez niego cech kwalifikacyjnych i  osobowościowych), ani osiąganych przez niego efektów pracy.     ISTOTA WARTOŚCIOWANIA PRACY      Ważne jest więc; to co kto robi,   a nie kto co robi –   czyli według wkładu pracy a nie umiejętności.      Wartościowanie pracy ma odpowiadać na pytanie; jakie wymagania (jakie kwalifikacje  posiadać) musi spełniać pracownik by mógł efektywnie wykonywać pracę na danym  stanowisku.  ISTOTA WARTOŚCIOWANIA PRACY    Najlepsze spożytkowanie kwalifikacji i zaangażowania pracownika występuje, gdy  zatrudniony on będzie na stanowisku stosownym do jego potencjału i będą zaspokajane  jego dominujące potrzeby.  GŁÓWNE CELE WARTOŚCIOWANIA PRACY  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz