Most pnez rzekę Klintforsan w Skelleftea w Szwecji - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 462
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Most pnez rzekę Klintforsan w Skelleftea w Szwecji - wykład - strona 1 Most pnez rzekę Klintforsan w Skelleftea w Szwecji - wykład - strona 2 Most pnez rzekę Klintforsan w Skelleftea w Szwecji - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Most pnez rzekę Klintforsan w Skelleftea w Szwecji
Obiekt zaprojektowano jako kładkę dla pieszych (rys. 6.54 i 6.55) [176], ale dopuszczono na niej ruch serwisowych pojazdów kołowych z dwiema osiami wywierającymi nacisk 80 i 40 kN. Jako oddziaływanie podstawowe przyjęto obciążenie równomiernie rozłożone równe 4 kN/m2. Ponadto przyjęto założe­nie (jako stan graniczny użytkowalności), że wartość ugięcia nie przekroczy L/400. Rozpiętość przęsła środkowego między osiami podpór pośrednich wy­nosi 19,0 m, natomiast między zastrzałami 10,4 m. Szerokość kładki w świetle poręczy wynosi 4,0 m.
Głównymi elementami nośnymi są trzy dźwigary z drewna klejonego o stałej szerokości 215 mm. Środkowe, najdłuższe przęsło ma belki o wysokości 675 mm, a dwie skrajne 495 mm. Belki podparto zastrzałami tworzącymi układ ramowy.
Dźwigary są stężone przeponami, także wykonanymi z drewna klejonego, Połą­czenia elementów konstrukcyjnych zrealizowano za pomocą nakładek i kątowni­ków stalowych. Pomost jest tradycyjną konstrukcją, zbitą z desek o wymiarach 45 x 75 x 170 mm ułożonych poprzecznie do osi podłużnej mostu i przykrytą płytami o grubości 50 mm.
Konstrukcję w całości wykonano z drewna sosnowego. Wszystkie elementy z. wyjątkiem nawierzchni zostały pokryte półprzezroczystą powłoką alkalidową na ropy naftowej. Górne powierzchnie dźwigarów zabezpieczono stalowymi ami. Wszystkie elementy stalowe były galwanizowane i pokryte farbą „prosz­kową".
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz