Montaż elementów belkowych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1680
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Montaż elementów belkowych - wykład - strona 1 Montaż elementów belkowych - wykład - strona 2 Montaż elementów belkowych - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Montaż elementów belkowych
Najprostsze w montażu elementy belkowe uzyskuje się drogą przecięć płasz­czyznami pionowymi równoległymi do osi mostu, których długość jest równa dłu­gości przęsła. Można je zmontować przy użyciu dźwigów samochodowych, kolejo­wych lub suwnic bramowych poruszających się po terenie albo po tymczasowych mostach technologicznych, względnie stosując specjalnie skonstruowane urządze­nia montażowe, poruszające się po już zmontowanej konstrukcji przęseł opartych na podporach (rys. 6.18).
Ten sposób montażu stosowany jest przede wszystkim do budowy przęseł wolnopodpartych o dźwigarach pełnościennych. W obiektach mostowych wieloprzęsłowych styki umieszcza się w odległości ok. - rozpiętości, a długość elementów
może być mniejsza od rozpiętości przęseł, belki dodatkowo opierają się na tymcza­sowych podporach. W przypadku belek stalowych segmenty montażowe mogą skła­dać się z kilku elementów wysyłkowych. Na rysunku 6.19 przedstawiono schemat montażu mostu stalowego kolejowego jednotorowego o przęsłach skrzynkowych o rozpiętościach od 46 m do 80 m i podporach pośrednich wahaczowych. Na rysun­ku 6.20 podano przykład montażu dźwigarów stalowych z wykorzystaniem podpór tymczasowych, a na rysunku 6.21 - montażu dźwigarów betonowych.
Montowanie przęseł z segmentów na tymczasowych podporach jest też stoso­wane w mostach o systemie ramowym i łukowym (rys. 6.22).
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz