To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Montaż elementów belkowych
Najprostsze w montażu elementy belkowe uzyskuje się drogą przecięć płaszczyznami pionowymi równoległymi do osi mostu, których długość jest równa długości przęsła. Można je zmontować przy użyciu dźwigów samochodowych, kolejowych lub suwnic bramowych poruszających się po terenie albo po tymczasowych mostach technologicznych, względnie stosując specjalnie skonstruowane urządzenia montażowe, poruszające się po już zmontowanej konstrukcji przęseł opartych na podporach (rys. 6.18).
Ten sposób montażu stosowany jest przede wszystkim do budowy przęseł wolnopodpartych o dźwigarach pełnościennych. W obiektach mostowych wieloprzęsłowych styki umieszcza się w odległości ok. - rozpiętości, a długość elementów
może być mniejsza od rozpiętości przęseł, belki dodatkowo opierają się na tymczasowych podporach. W przypadku belek stalowych segmenty montażowe mogą składać się z kilku elementów wysyłkowych. Na rysunku 6.19 przedstawiono schemat montażu mostu stalowego kolejowego jednotorowego o przęsłach skrzynkowych o rozpiętościach od 46 m do 80 m i podporach pośrednich wahaczowych. Na rysunku 6.20 podano przykład montażu dźwigarów stalowych z wykorzystaniem podpór tymczasowych, a na rysunku 6.21 - montażu dźwigarów betonowych.
Montowanie przęseł z segmentów na tymczasowych podporach jest też stosowane w mostach o systemie ramowym i łukowym (rys. 6.22).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)