To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Modernizacje dworców kolejowych w Polsce • Inwestycje PKP SA z udziałem europejskich funduszy spójności: - Gdynia, Kraków, Wrocław • Inwestycje typu PPP (PKP, miasto, prywatny inwestor) - Katowice, Poznań, Sopot • Modernizacje ze środków własnych PKP lub innymi metodami, w tym: - Próby sprzedaży dworców kolejowych gminom i inwestorom prywatnym przez PKP (budynek + 5,0 m na około) Kraków Główny osobowy 5 peronów (10. krawędzi) częściowo zadaszone między peronami 1. i 2. oraz 4. i 5. znajduje się po jednym torze towarowym, służącym najczęściej do postoju lokomotyw Na każdy z peronów prowadzi jedno z trzech przejść podziemnych. planowane na peronie pierwszym dodatkowe przejście podziemne - do krakowskiego szybkiego tramwaju. Na peronach 2 i 4 - biura dyżurnych peronowych Kasy biletowe - w budynku dworca, w środkowym przejściu podziemnym, w tunelu Ruchem na stacji steruje się z jednej nastawni "KG“ - od strony Katowic i Warszawy - wyposażonej w przekaźnikowe urządzenia sterowania ruchem typu E Kraków Główny - aktualne powiązania komunikacyjne Kraków Nowy Główny 2012 • Wartość kosztorysowa netto projektu wynosi 130 039 312.00 zł, w tym kwota dofinansowania przez Unię Europejską z Funduszu Spójności - 91 496 512.64 zł netto. • Inwestor: PKP S.A. • Projekt Jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko • Cel: Powiązanie transportu kolejowego z innymi rodzajami transportu publicznego m.in. tramwajem podziemnym, komunikacją autobusową, regionalną i miejską oraz połączenie kolejowe z lotniskiem Balice • Powstały w wyniku realizacji inwestycji dworzec podziemny Kraków Główny będzie jedynym w Polsce dworcem, na którym podstawowa obsługa pasażerów usytuowana będzie pod powierzchnią torów. Dworzec Kraków Nowy Główny połączenie z tunelem szybkiego tramwaju i z dworcem autobusowym Parking na dachu peronów podziemna hala o pow. 15 tys m kw. - 7 m wysokości zejścia do hali podziemnej (kasy, przechowalnie i restauracje) z peronów i ze środkowego tunelu pod nimi Sopot - koncepcja BGI SA Sopot - dworzec kolejowy Planowany zakres przedsięwzięcia, zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: - kompleks budynków o funkcjach handlowo - usługowo - biurowych z funkcją dworca ok. 300 - 500
(…)
… z terenów przydworcowych integracyjny
węzeł Komunikacyjny dla komunikacji pieszej, samochodowej, autobusów miejskich, kolei SKM i
Kolei dalekobieżnej
Problemy rewitalizacji dworców
- Wielu właścicieli terenu (PKP Infrastruktura, Dworce, PLK, Energetyka...)
- Niewielkie potrzeby PKP - kasa - automat, pomieszczenie administracyjne i gospodarcze - 200-500
m2
- Brak prawa warstwowego
- Konserwator zabytków
…
… (PKP Infrastruktura, Dworce, PLK, Energetyka...)
- Niewielkie potrzeby PKP - kasa - automat, pomieszczenie administracyjne i gospodarcze - 200-500
m2
- Brak prawa warstwowego
- Konserwator zabytków
Modernizacje dworców kolejowych w Polsce
• Inwestycje PKP SA z udziałem europejskich funduszy spójności:
- Gdynia, Kraków, Wrocław
• Inwestycje typu PPP (PKP, miasto, prywatny inwestor)
- Katowice, Poznań…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)