Modernizacje dworców kolejowych w Polsce - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 574
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Modernizacje dworców kolejowych w Polsce - wykład - strona 1 Modernizacje dworców kolejowych w Polsce - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Modernizacje dworców kolejowych w Polsce    •   Inwestycje PKP SA z udziałem europejskich funduszy spójności:  -   Gdynia, Kraków, Wrocław  •   Inwestycje typu PPP (PKP, miasto, prywatny inwestor)  -   Katowice, Poznań, Sopot  •   Modernizacje ze środków własnych PKP lub innymi metodami, w tym:  -   Próby sprzedaży dworców kolejowych gminom i inwestorom prywatnym przez PKP  (budynek + 5,0 m na około)    Kraków Główny osobowy      5 peronów (10. krawędzi) częściowo zadaszone    między peronami 1. i  2.  oraz 4. i 5. znajduje się po jednym torze towarowym, służącym  najczęściej do postoju lokomotyw    Na każdy z peronów prowadzi jedno z trzech przejść podziemnych.    planowane na peronie pierwszym dodatkowe przejście podziemne - do krakowskiego  szybkiego tramwaju.    Na peronach 2 i 4 - biura dyżurnych peronowych    Kasy biletowe -  w budynku dworca, w środkowym przejściu podziemnym, w tunelu    Ruchem na stacji steruje się z jednej nastawni "KG“ - od strony Katowic i Warszawy -  wyposażonej w przekaźnikowe urządzenia sterowania ruchem typu E    Kraków Główny - aktualne  powiązania  komunikacyjne    Kraków Nowy Główny 2012   •  Wartość kosztorysowa netto projektu wynosi 130 039 312.00 zł, w tym kwota dofinansowania  przez Unię Europejską z Funduszu Spójności - 91 496 512.64 zł netto.  •   Inwestor: PKP S.A.  •   Projekt Jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w  ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko  •   Cel: Powiązanie transportu kolejowego z innymi rodzajami transportu publicznego m.in.  tramwajem podziemnym, komunikacją autobusową, regionalną i miejską oraz połączenie kolejowe z  lotniskiem Balice  •   Powstały w wyniku realizacji inwestycji dworzec podziemny Kraków Główny będzie  jedynym w Polsce dworcem, na którym podstawowa obsługa pasażerów usytuowana będzie pod  powierzchnią torów.    Dworzec Kraków Nowy Główny    połączenie z tunelem szybkiego tramwaju i z dworcem autobusowym    Parking na dachu peronów    podziemna hala o pow. 15 tys m kw. - 7 m wysokości    zejścia do hali podziemnej (kasy, przechowalnie i restauracje) z peronów i ze środkowego  tunelu pod nimi    Sopot - koncepcja BGI SA    Sopot - dworzec kolejowy  Planowany zakres przedsięwzięcia, zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego:  - kompleks budynków o funkcjach handlowo - usługowo - biurowych z funkcją dworca ok. 300 - 500 

(…)

… z terenów przydworcowych integracyjny
węzeł Komunikacyjny dla komunikacji pieszej, samochodowej, autobusów miejskich, kolei SKM i
Kolei dalekobieżnej
Problemy rewitalizacji dworców
- Wielu właścicieli terenu (PKP Infrastruktura, Dworce, PLK, Energetyka...)
- Niewielkie potrzeby PKP - kasa - automat, pomieszczenie administracyjne i gospodarcze - 200-500
m2
- Brak prawa warstwowego
- Konserwator zabytków

… (PKP Infrastruktura, Dworce, PLK, Energetyka...)
- Niewielkie potrzeby PKP - kasa - automat, pomieszczenie administracyjne i gospodarcze - 200-500
m2
- Brak prawa warstwowego
- Konserwator zabytków
Modernizacje dworców kolejowych w Polsce
• Inwestycje PKP SA z udziałem europejskich funduszy spójności:
- Gdynia, Kraków, Wrocław
• Inwestycje typu PPP (PKP, miasto, prywatny inwestor)
- Katowice, Poznań…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz