Model oceny szkolenia Kirkpatricka

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 749
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Model oceny szkolenia Kirkpatricka - strona 1

Fragment notatki:

Model oceny szkolenia Kirkpatricka Model stosowany jest w celu uzyskania informacji zwrotnej o efektach danego szkolenia i jego wartości dla organizacji. Jego geneza sięga lat 50. XX wieku, a ogólne założenie brzmi, że cele szkoleniowe powinny być formułowane i następnie oceniane na czterech poziomach:
Reakcji Uczenia się
Zachowań
Wyników Celem oceny na poziomie reakcji jest poznanie opinii pracowników dotyczących treści oraz metod szkolenia, warunków i organizacji, w których się ono odbywa, a także adekwatności do potrzeb pracy. Celem oceny na poziomie uczenia się jest sprawdzenie stopnia osiągnięcia celów dydaktycznych szkolenia, tj. przyswojenia sobie przez uczestników wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych. Celem oceny na poziomie zachowań jest sprawdzenie, czy i w jakim stopniu nowo nabyta wiedza, umiejętności i postawy są stosowane w praktyce. Ocena na poziomie wyników jest oceną dokonywaną z punktu wiedzenia przyczyniania się danego szkolenia do podnoszenia efektywności działania danej organizacji.
Pełna ocena danego szkolenia wymaga przeprowadzenia analizy na wszystkich czterech poziomach.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz