Model oceny szkolenia Kirkpatricka Model stosowany jest w celu uzyskania informacji zwrotnej o efektach danego szkolenia i jego wartości dla organizacji. Jego geneza sięga lat 50. XX wieku, a ogólne założenie brzmi, że cele szkoleniowe powinny być formułowane i następnie oceniane na czterech poziomach:
Reakcji Uczenia się
Zachowań
Wyników Celem oceny na poziomie reakcji jest poznanie opinii pracowników dotyczących treści oraz metod szkolenia, warunków i organizacji, w których się ono odbywa, a także adekwatności do potrzeb pracy. Celem oceny na poziomie uczenia się jest sprawdzenie stopnia osiągnięcia celów dydaktycznych szkolenia, tj. przyswojenia sobie przez uczestników wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych. Celem oceny na poziomie zachowań jest sprawdzenie, czy i w jakim stopniu nowo nabyta wiedza, umiejętności i postawy są stosowane w praktyce. Ocena na poziomie wyników jest oceną dokonywaną z punktu wiedzenia przyczyniania się danego szkolenia do podnoszenia efektywności działania danej organizacji.
Pełna ocena danego szkolenia wymaga przeprowadzenia analizy na wszystkich czterech poziomach.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)