MODEL NAUCZANIA PROBLEMOWEGO
Inne nazwy: metoda projektów, autentyczne uczenie się, nauczanie zakotwiczone
Cele: wyrobienie w uczniach umiejętności badawczych i rozwiązywania problemów; dać
uczniom okazję do odegrania ról ludzi dorosłych; umożliwić uczniom zyskanie wiary we
własne zdolności umysłowe i samodzielne kierowanie uczeniem się
Teorie w tle: psychologia poznawcza
Planowanie zajęć modelu: jasne przedstawienie celów dydaktycznych, zaprojektowanie
interesujących oraz właściwych dla uczniów sytuacji problemowych, odpowiednie
przygotowanie logistyczne (organizacja, materiały, pomoce itp.)
Syntaksa: nakierowanie uczniów na problem, przygotowanie uczniów do nauki, samodzielne
i grupowe badania, wytwarzanie i prezentowanie produktów i eksponatów, analiza i ocena
procesu rozwiązywania problemu
Organizacja środowiska dydaktycznego: charakteryzuje się otwartością i aktywnością
uczniów oraz atmosferą intelektualnej swobody
Kontrola i ocena: ocena praktyczna, autentyczna oraz technika portfolio.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)