MODEL NAUCZANIA BEZPOŚREDNIEGO
Inne nazwy: model szkoleniowy, aktywne nauczanie, nauczanie zupełne, nauczanie
wprost
Teorie w tle: behawioryzm, psychologia poznawcza, wiedza o przetwarzaniu informacji
Cele:
- sprzyja rozwijaniu wiadomości
- ważna wiedza proceduralna
Syntaksa:
- podawanie celów i wywołanie nastawienia
- ćwiczenia pod kierunkiem – zasady prowadzenia ćwiczeń
Zadawaj niewielkie sensowne pytania
Dana umiejętność staje się nawykiem – przeuczeniem
Kontrolowanie pracy uczniów
- sprawdzanie opanowania umiejętności i wiadomości
- rozbudowane ćwiczenia (transfer)
Informacja zwrotna:
- dostarczenie informacji zwrotnej najszybciej jak można
- powinna być konkretna – zrozumiała dla ucznia
- ważne czynności, nie intencje
- powinna być dostarczana do stopnia zaawansowania ucznia - odpowiednie słownictwo
- kładzenie nacisku na pochwały
- przekazywanie prawidłowo wykonywanej czynności
- proces wykonywania czynności przez uczniów ważniejszy od rezultatów
- wyjaśnienie uczniom jak oceniać własne osiągnięcia
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)