Model Michigan w zarządzaniu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 532
Wyświetleń: 2352
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Model Michigan w zarządzaniu - strona 1 Model Michigan w zarządzaniu - strona 2 Model Michigan w zarządzaniu - strona 3

Fragment notatki:

Czubasiewicz. Notatka składa się z 10 stron.
Model Michigan w modelu zarządzania zasobami ludzkimi obejmuje: motywowanie, organizowanie pracy, rozwój personelu
dobór, nagradzanie, rozwój, ocenianie rekrutacja, selekcja, adaptacja zawodowa
partycypacja, przyjmowanie do pracy, zwalnianie, nagradzanie, organizacja pracy
MODEL MICHIGAN - integruje ZZL ze strategią organizacji i jej strukturą organizacyjną W modelu 4 funkcje: 1.    Dobór pracowników (rekrutacja, adaptacja do pracy) 2.    Ocenianie pracowników 3.    Nagradzanie pracowników - jak budować systemy płac od czego powinny zależeć różnice w wymaganiach, proporcje między składnikami płac 4.    Rozwój pracowników - motywowanie za pomocą funkcji rozwoju, szkolenia
Strategia defensywna najczęściej charakteryzuje organizacje: które działają w otoczeni u stabilnym w których stopień ryzyka jest nieduży charakteryzuje się dużą dynamiką wzrostu
wymagają od swoich pracowników m.in. radykalnego wzrostu wiedzy i umiejętności
Strategia defensywna:  nastawiona jest na przetrwanie przedsiębiorstwa. Następuje stopniowe wycofywanie się z rynku, zmniejszenie zdolności produkcyjnych, szukanie szans na innych rynkach produktowych.
Według hierarchicznego układu strategii strategia ZZL znajduje się na poziomie: przedsiębiorstwa
obszaru działalności
funkcjonalnym domeny
Model SITA w polityce personalnej firmy: wymaga od kandydatów lojalności i utożsamiania się z firmą
kształtuje kulturę rywalizacji wymaga od firmy precyzji w określaniu wymagań od kandydatów wymaga od kandydatów gotowości uczenia się Model SITA - Prowadzi do powstania kultury organizacyjnej opartej  na konkurencji i rywalizacji między kandydatami - tylko najlepsi przyjmowani są do pracy. Przydatność jest mierzona posiadanymi kwalifikacjami, udokumentowanymi dyplomami, zaświadczeniami. Przyjęcie do pracy nie oznacza zakończenia rywalizacji. Zarządzanie potencjałem społecznym polega na założeniu, że dorosły człowiek jest w pełni ukształtowany i w zasadzie nie można go zmieniać. Zresztą nie chcemy ponosić kosztów doskonalenia pracowników. Poszukujemy najlepszych pracowników i umiemy ich ocenić i dobrać do naszych potrzeb. Stać nas na sprostanie ich wymaganiom płacowym i innym. Funkcja personalna w firmie to: jedna z podstawowych funkcji realizowana tylko przez kierownictwo firmy
zbiór działań związanych z ludźmi zmierzający do osiągnięcia celów organizacji obszar zarządzania czynnikami wzrostu organizacji ?? działanie dotyczące pracowników realizujące ich potrzeby oraz cele firmy ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz