To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Funkcja personalna
Zatrudnianie - selekcja i ocena podczas rekrutacji
Ocena pracowników
Budowanie ścieżki kariery
Kadry i płace (trafia do księgowości) - ustalenie składników
Motywowanie
Zwolnienia
Kiedy oceniamy osoby w pracy?
Metody oceny (wg skuteczności)
Assessment centres (wykorzystywanie przy awansowaniu)
Test próbek pracy
Testy zdolności
Assessment centres (przewidywanie efektywności)
Dane biograficzne
Wywiady ustrukturyzowane - scenariusz Typowe wywiady - luźny
Referencje
Grafologia
Astrologia
Audyt personalny - nakierowany na zasoby ludzkie organizacji aniżeli na ocenę kandydatów aczkolwiek część narzędzi może być wykorzystywana w obu przypadkach
Zrozumieć rekrutacje
Kiedy rekrutujemy - potrzebujemy ludzi, możemy mieć dużą rotację
Jak to wygląda - dział zgłasza potrzebę do HR, razem z profilem kandydata - poszukiwanie kandydatów - ogłoszenie, rekrutacja wewnętrzna, head hunterzy, bazy danych, poszukiwania bezpośrednie
Audyt wewnątrz organizacji
Ocena pracownicza (np.360)
Wielostronna ocena (podwładny, równorzędne stanowisko, przełożony, klient)
Ocena 360
Zebranie informacji o osobie ocenianej - jak najbardziej obiektywnej i rzetelnej
Przy ustalaniu potrzeb rozwojowych
Przy planowaniu awansu (uwaga!)
Przy wynagradzaniu (uwaga!)
Ustalenie kompetencji i ich opisów - mogą być różne dla różnych działów. Kompetencje powinny być dostosowane do firmy/działu Stworzenie kwestionariusza (anonimowość)
Komunikacja z pracownikami - co robimy i po co - jasno mówimy jaki jest cel Zapewnienie anonimowości - również przez odpowiednią agregację wyników
Kompetencje „podsumowując tę dyskusję, można określić kompetencje jako zachowania odróżniające pracowników w sytuacjach zawodowych, zdeterminowanych przez wykorzystaną przez nich wiedzę i umiejętności oraz przez postawy i motywacje” Borkowska.
Assessment Development Center
Ustalenie kompetencji
Przygotowanie koszyka zadań
Przebieg
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)